Amikor a Porsche 1975-ben bemutatta soros négyhengeres orrmotorral szerelt típusát, a 924-est, a márka hívei azonnal fintorogni kezdtek. A piacot azonban ez nem érdekelte, a modell ugyanúgy hatalmas siker volt, mint utódja, a 944. Gyűjtői értéke viszont a nagy darabszámok és a „tisztátalan” (értsd: nem boxermotoros) technika miatt csekély volt, ezért sokáig titkos tippnek számítottak, ha valaki megfizethető öreg sportkocsit keresett.

Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 1
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 2

Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz?

Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz?

Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 14
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 15
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 16
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 17
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 18
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 19
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 20
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 21
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 22
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 23
Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 24
Fotó megosztása:

Míg egy 911-est csak rengeteg pénzért, nagyon igényesen illik átépíteni, egy 924/944-es konverziója akkor sem számít szentségtörésnek, ha az ember csak egy jobb használt autó árát költi el rá. Így gondolta a bevezetőben említett Vagabund Moto műhely is, amikor összeállított egy Safari-csomagot a szériához.

A pakk komoly futómű-átalakítást tartalmaz: a szabad hasmagasságot 40 mm-rel megnövelik, módosítják a hátsó tengelyt, új hátsó lengéscsillapítókat szerelnek be, az abroncsokat 15 colos terepgumikra cserélik, majd feketére vagy aranyszínűre festett felnikre szerelik. A pótkerék egy acél tetőcsomagtartóra kerül.

Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 25

Vagabund Motor 944 Safari #3

Az autó kap négy darab ralifényszórót, négy masszív sárfogó gumit, a karosszéria egyedi matricázást. A kormánykerék a Momótól jön, a rövidített váltókart és a fa váltógombot a projektben társszerzőként közreműködő, szintén osztrák Porsche-specialista, a Nine Eleven Outlaw szállítja.

A terep-képes Porsche 924 gondolata másnak is megragadta már a fantáziáját; egy hasonló autóról például itt olvashatsz.

Mindezért 9900 eurót (3,76 millió Ft) kérnek, amiben benne van a szerelés is, de nincs benne az autó, annak a szállítása, valamint az esetleges felújítás. Felár ellenében alumínium fenéklemez-védelmet, hidraulikus kéziféket, szeges abroncsokat, részlegesen önzáró differenciálművet, vonószemeket, nemesacél kipufogót és számos további opciót is kínál a csapat.

Minek terepjáró, ha Porschéval is csapathatsz? 26

Vagabund Motor 944 Safari #3

A csomag mellett egyébként időnként építenek is egy-egy komplett autót. Egy 1984-es gyártású, 100 ezer kilométert futott 944-est a közelmúltban adtak el 29.900 euróért (ez volt a Safari 944 #2), most pedig egy 1983-as, 143 ezer kilométeres futásteljesítményű autó, a Safari #3-as várja gazdáját, 27.900 euróért. Ebben mára pepita kárpitozás, valamint a komplett motorfelújítás is benne van – ha van valakinek felesleges 10,6 millió forintja, ennél sokkal rosszabbul is elköltheti.