Több mint száz éve gyárt sportautókat a Morgan, de most először készített önhordó karosszériás típust – a helyzet pikantériája, hogy a legmodernebb típusa egyben a legkevésbé praktikus is, hiszen a háromkerekű Super 3 semmi másról nem szól, mint a hagyománytiszteletről és a vezetés élményéről.

Visszatért a legőrültebb európai sportautó 1
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 2

Visszatért a legőrültebb európai sportautó

Visszatért a legőrültebb európai sportautó

Visszatért a legőrültebb európai sportautó 47
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 48
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 49
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 50
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 51
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 52
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 53
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 54
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 55
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 56
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 57
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 58
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 59
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 60
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 61
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 62
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 63
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 64
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 65
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 66
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 67
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 68
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 69
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 70
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 71
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 72
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 73
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 74
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 75
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 76
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 77
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 78
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 79
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 80
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 81
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 82
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 83
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 84
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 85
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 86
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 87
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 88
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 89
Visszatért a legőrültebb európai sportautó 90
Fotó megosztása:

Míg a típus közvetlen elődjét 2011-től tíz éven át gyártották, a háromkerekű modelleknek komoly (egészen pontosan 113 éves) hagyománya van a márkánál. Formailag nem tagadja meg őseit az újonc, még ha a klasszikus vonalakat újszerű formában értelmezték is újra.

Visszatért a legőrültebb európai sportautó 91

A Super 3 elnevezés utal a három kerékre, utal a másfél literes, háromhengeres motorra, de arra a három részből álló alumínium platformra is, amely az autó alapját adja. Ebben az alumíniumlemezek nem pusztán borítópanelként szolgálnak, hanem teherviselő, szerkezeti elemek, ami egyszerűbbé és könnyebbé teszi a konstrukciót, ugyanakkor növeli annak merevségét. Világújdonság, hogy az idomokat felmelegített alumíniumból, vákuumformázással alakítják ki: szerkezeti elemeket ilyen módon még soha nem gyártottak az autóiparban.

Visszatért a legőrültebb európai sportautó 92

Míg az elődmodell az első tengely előtt hordta V2-es motorját, most egy kompakt, soros háromhengeres motor került az autóba, közvetlenül az első tengely mögé. Ez jobb tömegeloszlást eredményez, ami javítja a modell stabilitását. A Fordtól vásárolt szívómotorhoz a Mazda MX-5 kézi sebességváltója csatlakozik (mint korábban).

Ha videón is megnéznéd a Morgan Super 3-ast, kattints ide!

A 118 lóerős, 150 Nm nyomatékú motor az előzetes gyári mérések szerint 7,0 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a szárazon 635 kilogrammot nyomó Super 3-ast. A végsebesség 209 km/óra. A zajszintet olyan ötletes megoldásokkal igyekezett csökkenteni a Morgan, mint a belső felükön burkolt (mellesleg speciális méretű, ezért egyedi abroncsokkal szerelt) első kerekek.

Visszatért a legőrültebb európai sportautó 93

A különleges arányok miatt az alapvető méretekből (3581 x 1850 x 1132 mm) nehéz a helykínálatra következtetni. A fotók alapján az utastér semmiképpen nem nevezhető tágasnak, bár a tető és az oldalfalak hiánya feltétlenül javítja a térérzetet. Noha a repülőgépek törzsére hajazó farban kialakítottak egy csomagtartót, ennek a tetejére is szereltethetünk egy poggyászrögzítő keretet. Ha ez sem volna elég, a hely hiányában oldalt elhelyezett hűtőradiátorokat takaró lemezekre is felerősíthetünk kemény vagy puha falú táskát, illetve gumihevederekkel bármit felkötözhetünk ide.

morgan-super-3

A Super 3-hoz egyébként is elképesztő mennyiségű (jelenleg több mint 200) tartozékot és kiegészítőt kínál a Morgan, a választék a jövőben várhatóan folyamatosan bővül majd. Különböző kivitelű szélvédők között válogathatunk például, de kérhető az őszi és tavaszi autózást kellemesebbé tevő pléd, bőr pohártartó, vagy a kormánykerék mögé szerelhető, minimalista navigációs kijelző is. Ezenfelül most sem hiányozhatnak a matricaszettek, amelyek olyan népszerűek voltak az elődnél.

Visszatért a legőrültebb európai sportautó 95

Amilyen különleges, olyan drága a Morgan Super 3: az autó alapára 42 ezer angol font, azaz 18,5 millió forint.