A porszívós T.50 után most hagyományosabbra vette a formát a Gordon Murray Automotive. Mégsem volna bölcs dolog lebecsülni a T.33-ast, hiszen motorként a nagy testvér áthangolt V12-esét kapta meg, és bár erejében és könnyű építésében is elmarad a példaképtől, az 1090 kg menetkész tömeg és a 615 lóerős nyers motorteljesítmény így is szuverén dinamikát eredményez. A pontos adatokat sajnos nem közli a gyártó, így sem a végsebesség, sem a gyorsulási, lassulási értékek nem ismertek.

Új csodát alkotott az autóépítő zseni 1
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 2

Új csodát alkotott az autóépítő zseni

Új csodát alkotott az autóépítő zseni

Új csodát alkotott az autóépítő zseni 33
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 34
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 35
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 36
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 37
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 38
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 39
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 40
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 41
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 42
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 43
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 44
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 45
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 46
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 47
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 48
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 49
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 50
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 51
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 52
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 53
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 54
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 55
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 56
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 57
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 58
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 59
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 60
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 61
Új csodát alkotott az autóépítő zseni 62
Fotó megosztása:

Az autó egy vadonatúj monocoque karbon vázszerkezetre épül, amelyet alumínium segédvázelemek egészítenek ki. Az utasokra F1-ihletésű belső cella vigyáz. A fékek hatalmas karbon-kerámia darabok. A formavilág a Gordon Murray-től megszokott módon mindent alárendel a kiemelkedő aerodinamikai hatásfoknak – miközben összhatásában kifejezetten egyszerű, letisztult, túlzásoktól mentes a dizájn, tele van megdöbbentő részletekkel. Az egyetlen klasszikus aerodinamikai elem rajta az automatikusan felnyíló, de kézzel is kiemelhető hátsó szárny.

Új csodát alkotott az autóépítő zseni 63

A részben teherviselő elemként beépített motorra visszatérve, noha a blokk ugyanaz, mint a T.50-esnél, szinte minden egyéb alkatrészt lecseréltek. Az eredeti hengerfejet módosították. Újak a vezérműtengelyek, új a változó szelepvezérlés és a motorvezérlés is. Lecserélték a szívórendszert és a kipufogórendszert, továbbá új rögzítési pontokat, új hűtési rendszert és új olajhűtőt kapott az erőforrás, amihez egyébként 48 V-os mild hibrid rendszer csatlakozik, mint a T.50-esben is.

Új csodát alkotott az autóépítő zseni 64

A sebességváltó hatfokozatú manuális, méghozzá ultrakönnyű (82 kg) kivitelben. Felárért rendelhető kormányról kapcsolható IGS automata váltó is, ami funkcióját tekintve olyan, mint a dupla kuplungos váltók (késlekedés nélkül kapcsolja a fokozatokat), de olcsóbb, egyszerűbb és könnyebb azoknál.

  GMA T.33 GMA T.50
Méretek    
Hosszúság (mm) 4398 4416
Szélesség (mm) 1850 1917
Magasság (mm) 1135 1179
Tengelytáv (mm) 2735 2700
Menetkész tömeg (kg) 1090 852
Motor    
Hengerek száma 12 12
Lökettérfogat (cm3) 3994 3994
Tömeg (kg) 178 162
Max. fordulatszám
(1/perc)
11.100 12.100
Max. forgatónyomaték
(Nm/perc)
451/9000 485/9000
Max. teljesítmény
(LE/perc)
615/10.500 711/11.500
Teljesítmény/tömeg
arány (LE/tonna)
564 835
Fajlagos teljesítmény
(LE/liter)
154 178

Új csodát alkotott az autóépítő zseni 65

Az utastérről közölt, egyetlen fotóról jól látszik a minimalista megközelítés. A műszerek klasszikusak, minden kezelőszerv tekerőtárcsás, analóg darab, de nem hiányzik az okostelefon-integráció. A kormánykerék szénszálas, ahogy az ülések is. Csomagtartó több is van, de egyik sem nagy: a két küszöbben, valamint az orrban összesen 280 liternyi poggyászt helyezhetünk el.

Új csodát alkotott az autóépítő zseni 66

Míg a már nem kapható T.50 esetében nem garasoskodott a cég, a T.33-ast kifejezetten megfizethetőnek szánták. Ez persze viszonylagos: a legfeljebb 100 darabban épülő autóért nettó 1,37 millió angol fontot, azaz 586 millió forintot kell kifizetni (plusz adók), az első példányokat 2024-ben vehetik át a tulajdonosok.