Tévedtünk, amikor azt hittük, a plug-in hibrid hajtáslánc lesz az új Defender széria csúcsmotorja: most bemutatkozott az igazi topmodell, a kompresszoros, nyolchengeres behemóttal szerelt Defender V8. A nyugalom megzavarására alkalmas számok következnek: 525 lóerő, 625 Nm, álló helyzetből 5,2 másodperces gyorsulás 100 km/órára, 240 km/óra végsebesség – és mindehhez norma szerint 14,5 literes átlagfogyasztás.

Ez öngyilkosság volna megfelelő futómű nélkül, de a Land Rover erre is gondolt: lecserélték a lengéscsillapítókat és rugókat, masszívabb kanyarstabilizátorokat építettek be, újrahangolták a kormányművet, és iszonyatos fékeket (20 colos tárcsák!) szereltek be.

Ehhez társul az elektronikus aktív hátsó differenciálmű, amely ráfordítja az ívre az autót, a Terrain Response 2 rendszer pedig külön dinamikus üzemmódot kapott, ami állítólag terepen és aszfalton is precízebb, jobban adagolható teljesítménykifejtést valósít meg.

500 lóerővel a sárban: itt a Defender V8-as 2

Csúcsmodellhez csúcsmegjelenés dukál: a kék féknyergek szinte világítanak a full fekete karosszéria előtt (kérhető szürkében és fehérben is az autó), hátul kétszer két kipufogón át árad a gáz és a hang a külvilágba, a keréktárcsák 22 colosak. Az utastérben speciális, betétes bőrülések, Alcantara kormánykerék és krómozott váltófülek teremtenek fenyegetően  elegáns hangulatot, a légzsák fedele bőrözött, és az utas előtt húzódó kapaszkodót is feketére festették.

500 lóerővel a sárban: itt a Defender V8-as 3

Nem maradt érintetlenül az infotainment rendszer sem: az eddigi 10 colos képernyő helyett mostantól 11,4 colos is kérhető. A nagyobb érintőpanel ívelt felületén egyszerűsített menürendszeren keresztül férhetünk hozzá a funkciókhoz, például a navigációs rendszerhez, amely megújult, intelligens funkciókkal (pl. csendben marad, ha észleli, hogy szokásos útvonalon haladunk, de közben mégis csak figyeli a forgalmat, és szól, ha torlódás van) segíti az autózást. Ezt a rendszert nem csak a V8-as kapja meg.

500 lóerővel a sárban: itt a Defender V8-as 4

Füllentettünk egyébként, amikor azt mondtuk, a V8 a Defender új csúcsa: az ugyanis a V8 Carpathian Edition. Az alapot a V8 adja, de ezt exkluzív optikai elemekkel (például szürke fényezéssel, kontrasztos fekete motorházfedéllel és csomagtérajtóval, valamint matt fedőfóliázással) tromfolja felül a speciális kivitel, amit az alábbi képen nézhetsz meg.

500 lóerővel a sárban: itt a Defender V8-as 5

Ha ide kattintasz, négy videón keresztül ismerkedhetsz az eddigi legbrutálisabb sorozatgyártású Land Rover Defenderrel.