Alig néhány nappal azután, hogy a Peugeot bemutatta a maga Hypercar osztályú versenyautóját, amellyel a hosszútávú világbajnokságban (WEC) fognak indulni, a Toyota is előhúzta a magáét. A különbség, hogy a Toyota GR Super Sport már a következő évadban versenyezni fog, valamint hogy több látványtervnél: mozgásképes prototípus.

Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 1
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 2

Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója

Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója

Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 11
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 12
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 13
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 14
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 15
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 16
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 17
Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 18
Fotó megosztása:

Az idei, 88. Le Mans-i 24 órás autóversenyt megnyerte a Toyota, sorban harmadszor, de a közönségnek, ha jelen lett volna (de persze nem volt, mert koronavírus) talán nagyobb meglepetést okozott volna a búcsúzó TS 050 hybrid utódjának, a GR Super Sport versenyautónak a dinamikus premierje.

Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 19

Az autó persze még nincs kész: a szombati rajtot megelőzően roadsterként, tető nélkül tett meg egy teljes kört a Le Sarthe versenypályán – jelen formájában biztosan nem fog sem a versenyen, sem a közúton megfelelni, hiszen a pilóta (Alex Wurz kétszeres Le Mans-i győztes) és utasa, a Gazoo Racing-csapat elnöke, Hisatake Murata szemmel láthatóan nem fértek volna el az autóban, ha azon keménytető van.

Tető nélkül debütált a Toyota versenyautója 20

A prototípus vonalvezetése tehát még nem végleges, mozgóképessége azonban már jól jelzi, hogy hamarosan készen lehet a végleges versenyautó, amit aztán annak homologizációs példánya követ: a legfeljebb 750 lóerős hibrid hypercarból két éven belül legalább 25 közúti darabot kell gyártania a Toyotának.