Megérkeztek a Bronco terepjárók, rögtön hárman: ebben a cikkben a zárt szelvényű acél alvázra épülő, két- és négyajtós hardcore verziókat mutatjuk be, ha pedig ide kattintasz, a stílusában hasonló, de aszfaltorientált, önhordó karosszériás, kompakt szabadidőjárműről, a Bronco Sportról olvashatsz. Videón is megnéznéd őket? No problem: kattints bátran ide, csak aztán gyere vissza!

Kétféle összkerékhajtással (elektronikus vagy automatikusan átváltó, mechanikus felezővel), merev hátsó tengellyel, független első kerékfelfüggesztéssel, akár két zárható differenciálművel gördül be a piacra a Ford Bronco.

A kerek fényszórók, a szögletes formaterv, valamint a csupasz vázig visszabontható karosszéria (leemelhető ajtók és tetők) egyértelműen a Jeep Wrangler stílusát utánozzák, de a 295 mm-es szabad hasmagasság, a terepszögek (elöl 29, hátul 37,2 fok) és a 850 mm-es gázlómélység arra utalnak, hogy nem csak megjelenésében próbál terepjáróskodni a Bronco.

Odaszúrt a Jeepnek a Ford 2

Ezt elöl-hátul masszív vonószemekkel, csörlőre felkészített, moduláris acél lökhárítókkal, acél fenékvédő lemezekkel, valamint a motort, a váltót, a terepváltót és az üzemanyagtartályt biztosító burkolatokkal, illetve a jármű teljes tömegét elbíró küszöbvédő rudazatokkal erősíti meg a gyártó – ezek egy része alapfelszerelés, a többi pedig a 200 darabos tartozékkatalógusból vásárolható meg.

Odaszúrt a Jeepnek a Ford 3

Elektronikában sincs hiány, kaphatunk kissebességű tereptempomatot (Trail Control), a fordulókört nyomatékvektor-szabályozással szűkíteni képes technológiát, illetve a villanyautóknál megszokott egypedálos vezetési rendszert, amely a gázpedál felengedésekor állóra fékezi az autót (legalábbis gondoljuk, mert a Ford nem részletezte a technológiát.)

A motorházfedél sarkában elhelyezett nyúlványok egyszerre szolgálnak irányjelzésre, az autó sarkának jól látható jelzésére, valamint lekötési pontként, ha a motorháztetőn szeretnénk rögzíteni valamit, vagy a tetőről túlnyúló rakományt (pl. kajakot) kötöznénk le.

bronco-tet

Az ajtók leszerelhetők, de zsanérjukat kulturáltan elrejtették. A tetőpanelek kiemelhetők (modelltől függően 2 vagy 3 szegmensben), de vászontető is létezik – sőt, a négyajtós eleve úgy érkezik.

Az utastérben a 12 colos központi érintőképernyő és a modern multimédiás rendszer nem túl izgalmas, van viszont vízálló kárpitozás, slaggal mosható belső tér és leeresztő nyílások. A műszerfal tetején rögzítősín és töltőaljzat segíti elő a telefonok, akciókamerák egyszerű elhelyezését. A Bronco különleges navigációs rendszert kap, amelynek adatbázisa ismert offroad helyszínek ezreinek térképét is tartalmazza, illetve lehetővé teszi, hogy a Bronco-tulajdonosok megosszák egymással útvonalaikat, élményeiket.

Odaszúrt a Jeepnek a Ford 5

Motorból kétféle kérhető: a 2.7 V6-os 310, a 2,3 literes 270 lóerőt ad le, a váltó hétfokozatú kézi (!) vagy tízfokozatú automata lehet. Előbbi extra fokozata extrém rövid áttételezést (94,75:1) kínál, de az utóbbi 67,8:1-es kúszóáttétele sem piskóta.

Forrás: Ford