„Az autógyártóknak mobilitási vállalattá kell válniuk, és ennek során nem csak a szárazföldön, de a vízen és a levegőben is ki kell elégíteniük az ügyfelek igényeit.” – mondta a Lexus LY650 jacht premierjén Akio Toyoda, majd amikor megkérdezték tőle, ez pontosan mit jelent a Lexus vonatkozásában, csak így válaszolt: „Hamarosan kiderül.”

A jacht után jöhet a Lexus repülőgépe? 1

20 méteres hosszúság, három lakosztály, 1600-2000 lóerő, 4 köbméteres üzemanyagtartály

A prémium autók gyártói egyre gyakrabban kínálnak valódi luxuscikkeket vásárlóiknak, a sporthajótól a játékautón át a tengeralattjáróig. Ezek rendszerint nem (sokkal) többek létező, átcímkézett termékeknél, de vannak kivételek: az Audi például az Airbus-szal közösen fejleszt repülő autót, a Honda teljes egészében saját kútfőből építette meg a Honda Jet-et, amely mára saját méretosztályának legnépszerűbb magánrepülőgépévé vált. Aligha véletlen, hogy mindkét példa a repüléshez kapcsolódik: a mobilitásnak ebben az ágazatában ugyanis komoly fantáziát látnak egyes gyártók (talán azért, mert a repülőgépek vezérléséhez szükséges technológiák elsajátítása rendkívüli mértékben felgyorsíthatná saját autonóm mobilitási törekvéseiket).

A jacht után jöhet a Lexus repülőgépe? 2

A Cartivator repülő autó a Toyota mérnökeinek agyából pattant ki, és eleinte önszorgalomból fejlesztették. Ma már szabadalom védi néhány ötletes megoldását.

Egy szó mint száz, nem tudjuk, mire gondolt Akio Toyoda, amikor a Lexus lehetséges repülőgépére utalt. Ha saját fejlesztés, akkor helyben vagyunk: a Toyota már bemutatta a maga repülőautó-prototípusát. Ha viszont másokkal szeretnének együttműködni, egészen más költségosztályra kell felkészülniük a vevőknek: míg az LY650 jacht belépőárát 3,5 millió dollárra saccolják, egy magánrepülőgépért könnyedén elkérhetnek akár tízszer ennyit is.

A Lexus egyébként a közelmúltban kétszer is kapcsolatba került a repülő szerkezetekkel – igaz, csupán a filmvásznon.

Forrás: Lexus, Smarter Media
Kapcsolódó címkék: Lexus repülő autó repülőgép