Betartották ígéretüket a britek, ahogyan már többször is szavukat adták az Aston Martinnál, mindig megtalálják a jövőben is a megoldást arra, hogy kínálhassanak kézi váltós modelleket. Az Aston Martin Vantage korábbi generációjához is elérhető volt a manuális váltó és most újra. Igaz, csak egy kétszáz darabos limitált széria erejéig, melyet bizonyára hamar elkapkodnak majd a gyűjtők. Ezek azok a modellek, melyek értéke hamar az égbe szökken, így valószínűleg csak kevesen fogják használni vagy pályanapokra vinni a Vantage AMR-t.

Mivel a motor az AMG-től érkező 4 literes, biturbó V8-as, ezért ahhoz alapesetben automata váltót társítanak, a Mercedes nem is fejlesztett hozzá kézi váltót. Ezért volt nehéz dolguk az Aston Martin mérnökeinek, hiszen a hatalmas nyomatékra masszív és gond nélkül kezelhető váltót kellett készíteniük. Igazán különleges darab lett, melyből hamar kiderül, hogy az angolok miként állnak a sportautózás puritán formájához. Az új váltó ugyanis 7 fokozatú, de a ma megszokottal ellentétben a ’90-es éveket idéző dog leg formátumú. Ez azt jelenti, hogy az 1-es fokozat balra lent található, így a gyakrabban használt 2-es és 3-as között gyorsabb az átjárás.

Úgy találták ki ezt a hétgangos váltót, hogy bírja a fullgázas váltásokat és a gázfröccsel megtámogatott visszaváltást. A szerkezetet a Graziano nevű vállalat készíti és később több modellhez is elérhető lesz. További örömöket garantál a vezetés régimódi élvezetét szerető pilóta számára a hátsókerék-hajtás és az önzáró differenciálmű, valamint a karbon-kerémia fékek. A 200 példányból 141 darab négyféle színben lesz elérhető, az utolsó 59-cel azonban az 1959-es Le Mans-i győzelmének állítnak emléket. Ezek a különlegesnél is különlegesebb modellek a hagyományos zöld színt és olyan apró részleteket kapnak, mint az ülésekbe hímzett logók.

4 literes, biturbó V8-as motor dolgozik tehát az Aston Martin Vantage AMR-ben is, itt 6000-es fordulatnál adja le 510 lóerejét, mellé 2000 és 5000 között 625 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből 100-as tempóra 4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége valamivel 310 km/óra felett van. A dinamikai adatok azonban épp ennél a modellnél kevésbé fontosak, hiszen a Vantage AMR sokkal inkább a vezetés örömére termett.

Forrás: Aston Martin