2016-os bevezetése óta 60 ezer példányban talált gazdára a Hyundai Ioniq, a hibrid, plug-in hibrid és elektromos kivitelben egyaránt kapható kompakt szedán. Talán a gyártó is érzi, hogy több is van ebben a konstrukcióban, ezért most több ponton megújítja fiatal autóját.

A legfontosabb az elektromos verzió (Ioniq Electric) akkumulátorának a cseréje: az eddigi 28 kWh helyett 38,3 kWh kapacitású energiatároló egységet kap az autó, így a WLTP-norma szerint immár több mint 290 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel.

A hibridek váltófülének a helyén kapott helyet a villanyautó visszatöltés-szabályozó kapcsolója

A motorteljesítmény az eddigi 120 helyett 136 LE, a maximális nyomaték (295 Nm) nem változott. A fedélzeti töltőt a 6,6 kW-osról egy 7,2 kW-os egységre cserélték. 100 kW-os villámtöltőről 54 perc alatt 80 százalékra tölthető az autó.

A két hibrid modell az eddigi 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotort használja (105 LE, 147 Nm). A villanymotor a hibridben 43,5 lóerős, 170 Nm nyomatékú, a konnektoros hibridé erősebb, 60,5 lóerős, azonos nyomaték mellett. Az előbbi Li-Ion Poly akkuja 1,56 kWh kapacitású és elfér a hátsó ülések alatt; az utóbbié nagyobb, 8,9 kWh-s.

Mindkét hibrid verzió rendszerteljesítménye 141 LE és 265 Nm. Az autó akár 120 km/óráig képes kizárólag elektromos hajtással közlekedni; a plug-in hibrid egy feltöltéssel legfeljebb 51 kilométert tesz meg árammal.

A két hibrid modell a takarékos vezetést támogató funkciókat, valamint  több fokozatban állítható fékenergia-visszanyerést is kínál, váltójuk ugyanaz a hatfokozatú duplakuplungos egység, mint eddig.

ezgif-2-ccd0a41213f2
the nearest petrol station to my location

Az elektromos kivitel megörökölte a Kona egypedálos vezethetőségét, valamint ultra takarékos üzemmódot is kapott.

Új konnektivitási funkciók jelentek meg a fedélzeten: okotelefonos távvezérlés (Blue Link), eCall vészhelyzeti diszpécserszolgálat; alapkivitelű az Android Auto, az Apple Car Play és az egyszerre két telefont is kezelni képes Bluetooth-csatlakozás. A központi érintőképernyő 10,25 colos is lehet, ezen kívül új belső színvilág és négyféle árnyalatban kínált bőrkárpitozás várja az utasokat.

Kívülről új rajzolatú hűtőmaszk, illetve (az elektromos verzión) új orrbetét különbözteti meg az új modellt az eddigitől (nyitóképünkön). Áttervezték a LED-es nappali fényeket és a hátsó helyzetjelzőket. Újak az alufelnik és négy új karosszériaszín is megjelent a palettán.

A biztonságot gyalogos- és kerékpáros-felismerő ráfutásgátló vészfékrendszer, vezetői éberségfelügyelet egészíti ki, emellett elérhető a sáv közepén tartó technológia. Adaptív tempomat, holttérfelügyelet és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelés egészíti ki a biztonsági csomagot.

Forrás: Hyundai