3,0 literes benzinmotor hagyományos és elektromos meghajtású turbóval, 435 lóerő, 520 Nm – ez kiindulási alapnak nem hangzik rosszul. Csakhogy az AMG újdonsága még többet tud: integrált indítómotor-generátora átmenetileg 250 Nm extra nyomatékot és 22 LE teljesítményt ad hozzá a soros hathengeres kraftjához.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

A 48 voltos elektromos hálózaton üzemelő turbófeltöltő, illetve segéd-villanymotor spontán gázreakciót és kiváló gyorsítóképességet eredményez. Igazi sporthibridről van tehát szó, amely 4,4-4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára , attól függően, hogy melyik modellbe építik be. Kezdetben három típus jöhet szóba: az E-kupé, annak kabrió testvére, valamint a CLS. Mindhárman új típusjelzést kapnak, a hibrid hajtásláncra az AMG 53 kód utal. A 48 voltos hálózat egyébként további hibrid technológiák alkalmazását is lehetővé teszi, de egyelőre érjük be ennyivel.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

A generátor-indítómotor nem csak a fent már említett (valamint a nevéből adódó) funkciókat tölti be: ez szolgál a fékenergia visszanyerésére, a vitorlázásra, a finom start-stop működésre, továbbá képes az alapjárat szabályozására is.

A 3,0 literes benzinmotorhoz kilencfokozatú TCT váltómű és variálható összkerékhajtás csatlakozik. A felfüggesztés légrugós, a lengéscsillapítás adaptív. A három AMG 53-as típus közös ismertetőjegye az ezüst színű, krómozott, kétlemezes hűtőrács és mögötte a lyuggatott fekete rácsháló, az aerodinamikailag módosított hátsó sárfogó, az átrajzolt első lökhárító. A keréktárcsák minimum 19 colosak. Szintén közös alapfelszerelés az új AMG kormánykerék; a kárpitok és dekorpanelek kínálata bőséges.

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Az új spórolós sportautók itt mozgás közben is megcsodálhatók.