Hain és Simonokvski – így hívják azt a két családot, akik elsőként vehetnek részt a Volvo kísérletében, ahol civilek fogják normál közúti forgalomban tesztelni a cég autonóm mobilitási funkcióit.

A Drive Me projekt keretében megszervezett közúti teszteken folyamatosan mérik a felhasználási paramétereket a mérnökök, ellenőrizve, hogy az olyan mindennapi rutinfolyamatok során, mint a munkába járás, iskolába járás vagy bevásárlás, hogyan használják az autót, és milyen interakciót folytatnak vele.

Adatrögzítő kamerák: ezek nem a vezetést, hanem a megfigyelést segítik

A Volvo Cars szeretne már 2021-ben teljesen autonóm gépkocsit kínálni vásárlóinak; a Drive Me projekt keretében begyűjtött adatok kulcsszerepet játszanak a további fejlesztésben. A projekt során fokozatosan vezetik be az egyre nagyobb önállóságra képes technológiákat.

A most átadott két Volvo XC90-est a Volvo legújabb vezetőtámogató technológián túl egy csomó kamerával és érzékelővel is felszerelték; ezek felügyelik az autók viselkedését, és adnak tájékoztatást környezetükről.

A kísérlet első szakaszában folyamatos felügyelet alatt állnak a Volvók, a sofőrök nem engedhetik el a kormányt, ám idővel (megfelelő oktatás után) fokozatosan bevezetik az autonóm funkciókat. Ezeket azonban egyelőre csak a Volvo biztonságtechnikai mérnökeinek jelenlétében próbálgatják majd, mivel a Volvo kizárólag 100 százalékosan biztonságos technológiát hajlandó forgalomba állítani.

A Hain család tagjai Alex és Paula (45 évesek) és lányaik, Filippa (17) és Smilla (14) – őket választották ki elsőként a projektre. A második csapat tagjai Sasko Simonovski (44) és felesége, Anna (41), valamint lányuk Elin (10) és fiuk Villiam (8).

Az autonóm mobilitási rendszer “agya” a Drive Me Volvo XC90 fedélzetén