Több ezer olvasó tapasztalatai alapján állítja össze évről évre a brit Auto Express a Driver Power megbízhatósági listát. Alább a legjobb tíz autót részletezzük – közülük mindössze három van, amely nem szabadidőjármű!

10. – Volvo XC60 (94,86)
Az első generációs XC60 minden idők legnépszerűbb Volvója volt, ráadásul kiváló az összeszerelési minősége és a megbízhatósága. Ha elromlik, általában az elektromos komponensek a ludasak. Az ügyfelek 6 százaléka számolt be problémáról.

9. – Lexus NX (94,92)
A 2014 óta forgalmazott NX esetében viszonylag gyakoriak a fékproblémák, máskülönben megbízható, bár minden ötödik ügyfélnél előfordult valami malőr.

8. – Suzuki Vitara (94,95)
Az esztergomi Suzuki-gyár büszkesége, a jelenleg is futó generáció elsősorban élénk motorjaival és jó ár-érték arányával hódít, de az évek múltával megbízhatósága sem ad okot a csalódásra. Ha mégis, az elektromos rendszerekben kell keresni a bajt. 100 vevőből 13-nál fordult elő meghibásodás.

7. – Lexus CT (95,29)
A prémium kompakt hibrid ferdehátú intézményét létrehozó modell elképesztően megbízható, az ügyfelek 98 százaléka egyáltalán nem panaszkodott semmire.

6. – Kia cee’d (95,32)
A koreai márka európai kompaktjának a második generációja a legjobbak közé emelkedett. A vevők elsősorban megjelenése és gazdag felszereltsége miatt döntenek mellette, de megbízhatósága is példás, az elektromos hibák és az üléseket érintő elégedetlenség mindössze 7 százalékban fordult elő.

5. – Lexus RX (95,37)
A kategóriateremtő SUV negyedik generációja csendes és takarékos, és annak ellenére imádják tulajdonosai, hogy 16 százalékuknál porszem került a gépezetbe – illetve a gépezetbe nem, csupán a külső és belső dekorelemekkel, illesztésekkel akadtak problémák.

4. – SEAT Leon (95,57)
A harmadik generációs Leon a VW Golf megfizethetőbb alternatívájaként komoly népszerűségnek örvend, a vevők 8,6 százalékát tréfálta meg elektronikus malőr.

2. – Audi Q3 és Škoda Yeti (95,71)
Előfordul a holtverseny a Driver Power listán, most például ketten állhatnak a dobogó második helyén. Az Audi kompakt szabadidőjárműve elsősorban anyagminőségével és kidolgozásával hódít, a hibaarány 14%, míg a Škoda hamarosan nyugdíjba vonuló kis SUV-jával pont a beltéri dekorelemek kivitelével akadt probléma (9% előfordulás).

1. – Toyota RAV4 (96,21)
Az idei felmérésen a kompakt SUV műfaját megteremtő modell negyedik szériája tarolt, amely az izgalom hiányát minimális (6%) meghibásodási aránnyal kompenzálja. Elektromos és külső panelproblémák jelentkeznek, ha felmerül valami egyáltalán.
Alább a teljes lista látható, az elsőtől a 75.-ig.
| 1. Toyota RAV4 (4. gen.) | 96,21 |
| 2. Škoda Yeti (1. gen.) | 95,71 |
| 2. Audi Q3 / RS Q3 (1. gen.) | 95,71 |
| 4. SEAT Leon (3. gen.) | 95,57 |
| 5. Lexus RX (4. gen.) | 95,37 |
| 6. Kia cee’d / pro_cee’d (2. gen.) | 95,32 |
| 7. Lexus CT (1. gen.) | 95,29 |
| 8. Suzuki Vitara (2. gen.) | 94,95 |
| 9. Lexus NX (1. gen.) | 94,92 |
| 10. Volvo XC60 (1. gen.) | 94,86 |
| 11. Subaru Forester (4. gen.) | 94,71 |
| 12. Volkswagen Golf / Golf Variant (7. gen.) | 94,57 |
| 13. Ford Kuga (2. gen.) | 94,55 |
| 14. Kia Sportage (4. gen.) | 94,37 |
| 14. Mazda 3 (3. gen.) | 94,37 |
| 16. Škoda Fabia (3. gen.) | 94,32 |
| 17. Škoda Superb (3. gen.) | 94,14 |
| 18. BMW 4 / M4 (1. gen.) | 94,02 |
| 19. Peugeot 2008 (1. gen.) | 93,98 |
| 20. Škoda Octavia (3. gen.) | 93,90 |
| 21. Honda CR-V (4. gen.) | 93,67 |
| 22. Hyundai Tucson (2. gen.) | 93,50 |
| 23. Toyota Auris (2. gen.) | 93,44 |
| 24. MINI / MINI Cabriolet(3. gen.) | 93,38 |
| 25. Subaru Outback (3. gen.) | 93,28 |
| 26. Peugeot 308 (2. gen.) | 93,03 |
| 27. Volkswagen Passat (8. gen.) | 93,00 |
| 28. BMW 1 (2. gen.) | 92,86 |
| 29. Toyota Aygo (2. gen.) | 92,75 |
| 30. Nissan LEAF (1. gen.) | 92,73 |
| 31. Mazda 6 (3. gen.) | 92,47 |
| 31. Hyundai i20 (2. gen.) | 92,47 |
| 33. Toyota Prius (4. gen.) | 92,45 |
| 34. Audi A6 / RS 6 / S6 (4. gen.) | 92,44 |
| 34. Hyundai i10 (2. gen.) | 92,44 |
| 34. Vauxhall (Opel) Astra (7. gen.) | 92,34 |
| 37. Audi A3 / RS 3 / S3 / A3 e-tron (3. gen.) | 92,32 |
| 38. Mercedes-Benz C-osztály / AMG C- osztály (4. gen.) | 92,22 |
| 39. Toyota Yaris (3. gen.) | 92,21 |
| 39. Peugeot 108 (1. gen.) | 92,21 |
| 41. Honda Jazz (3. gen.) | 92,13 |
| 42. BMW 3 / M3 (6. gen.) | 91,91 |
| 43. Jaguar XE (1. gen.) | 91,90 |
| 43. Nissan Qashqai (2. gen.) | 91,90 |
| 45. Ford Fiesta (6. gen.) | 91,83 |
| 46. Fiat 500 / Abarth 500 / Abarth 595 / Abarth 695 (1. gen.) | 91,81 |
| 47. Renault Captur (1. gen.) | 91,78 |
| 48. Nissan Pulsar (1. gen.) | 91,75 |
| 49. Citroën C4 Picasso / Grand C4 Picasso (2. gen.) | 91,41 |
| 50. SEAT Ibiza (4. gen.) | 91,40 |
| 51. Mercedes-Benz A- osztály (3. gen.) | 91,10 |
| 52. Ford Focus (3. gen.) | 91,03 |
| 53. Ford C-MAX / Grand C-MAX (2. gen.) | 91,01 |
| 54. Volvo V40 (2. gen.) | 90,98 |
| 55. Peugeot 208 (1. gen.) | 90,96 |
| 55. Volkswagen Polo (5. gen.) | 90,96 |
| 57. Citroën C1 (2. gen.) | 90,71 |
| 58. Honda Civic (9. gen.) | 90,60 |
| 59. Nissan Juke (1. gen.) | 90,46 |
| 60. Jaguar XF (2. gen.) | 90,39 |
| 61. Vauxhall (Opel) Corsa (4. gen.) | 90,28 |
| 62. Audi A4 / S4 (5. gen.) | 90,20 |
| 63. Dacia Sandero / Sandero Stepway (2. gen.) | 90,15 |
| 64. Vauxhall (Opel) Mokka (1. gen.) | 90,07 |
| 65. Nissan Note (2. gen.) | 89,74 |
| 66. Land Rover Discovery Sport (1. gen.) | 89,51 |
| 67. Volkswagen up! (1. gen.) | 89,43 |
| 68. Audi A1 / S1 (1. gen.) | 89,38 |
| 69. Land Rover Range Rover Evoque (1. gen.) | 89,19 |
| 70. Renault Kadjar (1. gen.) | 89,00 |
| 70. MG 3 (1. gen.) | 89,00 |
| 72. Ford Mondeo (4. gen.) | 88,96 |
| 73. Citroën C4 Cactus (1. gen.) | 88,52 |
| 74. Renault Clio (4. gen.) | 88,45 |
| 75. Nissan X-Trail (3. gen.) | 86,51 |
