Kézmozdulat-vezérlés, gigantikus infotainment-képernyő, vadonatúj ökomotor – egy sor kategóriaújdonsággal jelentkezik a minden karosszéria- és modellváltozatában egyszerre megújult Golf. Kezdjük sorban:




Az okosabb interfész mögött gazdagabb tartalom rejlik, az online szolgáltatások és applikációk kínálatát kibővítették: az okostelefonos integráció mellett asszisztencia- és vészhelyzeti riasztás, szervizidőpont-foglalás, a bezártam-leoltottam-eltakartam kérdéskört a távolból megválaszoló monitoring szerepel a kínálatban.
Ha tanulóvezető használja a kocsit, beállíthatjuk, hogy milyen messze és milyen gyorsan mehet; a rendszer telefonon keresztül értesít, ha megszegte a kölök a szabályokat.
Vezetőtámogatásban is otthon van a Golf, gyalogosfelismerés, robotfékezés, dugóban magától araszolás (automata gáz, fék és kormányzás akár 60 km/óráig), orvosi vészhelyzetet észlelő, automatikusan félrehúzódó rendszer, pótkocsival manőverező segédberendezés veszi ki a stresszt és a veszélyt a vezetésből.
Hátul mindenképpen LED-ek világítanak, a nappali fény is diódás, és a xenon opciót ugyancsak kiváltotta a LED.
Motorból új benzinesek kerültek a palettára. A Golfban debütál az 1.5 TSI Evo turbómotor, változó geometriájú turbóval, mint a Porschénál, hengerlekapcsolással, 150 vagy (öko kiadásban) 130 lóerővel.
Új a hétfokozatú DSG váltó, kiszorul a kínálatból a hatos duplakuplungos egység.
A markánsabb optikai elemekkel jelölt GTI motorteljesítménye 230, a GTI Performance-é 245 lóerőre nőtt.
Új a kombi hátsó lökhárítója – igazán izgalmas változás.
A Golfhoz is rendelhető a 12,3 colos virtuális műszeregység, ötféle megjelenítési profillal. A harmadik generációs parkolórobot immár orral előre is képes beállni a helyre.
Ha ütközés veszélyét észleli, a PreCrash proaktív rendszer felhúzza az ablakokat, és megfeszíti az öveket. Az indítókulcs tárolja a felhasználó beállításait; hogy pontosan miket, azt menüben adhatjuk meg.










