Amikor reggelenként beáll a végtelenül hosszú sor, és az ember már biztos abban, hogy elkésik a munkahelyéről, nagyon könnyű kiszúrni a dugó (egyik) kiváltó okát: legtöbben egyedül ülünk az autóban. Négy és fél méternyi sávhossz jut egy emberre, négyre pedig ennek négyszerese, miközben némi logisztikázással simán összeülhetne egy kocsiba az a négy ingázó, legfeljebb egy kicsit gyalogolni kell a végén, de legalább halad a sor, hiszen negyed annyi autó van az utakon. Utópia? Nem, már ma is sikerrel működnek telekocsi szolgálatok, ám azok többségükben nagyobb távolságokat szolgálnak ki. A Google alá tartozó Waze új, egyelőre kísérleti szolgáltatása azonban más: kifejezetten városi, elővárosi közlekedésre szánják, és kizárólag a reggeli és esti csúcsban működik.

![]()
Ingyenes telekocsi szolgálat a Google-től
Csak a benzinbe szállsz be, fuvardíj nincs
Kifejezetten a forgalmi dugók mérséklése a célja annak az új szolgáltatásnak, amely a Google-birodalomhoz tartozó Waze égisze alatt indult útnak Kaliforniában.
3 fotó
