Nehéz rangsorolni a változásokat egy olyan versenyautónál, amely az istálló állítása szerint szinte minden porcikájában vadonatúj, ám a legfontosabb talán mégis az, hogy a négy évadon át alkalmazott lendkerék helyett most először akkumulátorral szerelték az Audi R18 hibrid hajtásláncát. Az ok egyszerű: a versenyautó magasabb energiaosztályba lépett, ahol körönként 6 megajoule energiát kell visszanyerniük, ami háromszorosa a két évvel ezelőttinek. Ehhez lítiumion akkumulátorokat alkalmaznak, amelyeket az első keréknél elhelyezett motor/generátor egység táplál lassításkor. A töltési teljesítmény 350 kilowatt, a hajtási viszont csak 300, igazodva a Le Mans-ban érvényes szabályokhoz.





Csak a győzni akarás a régi
Az utolsó csavarig új konstrukcióval indul az idei WEC tartóssági világbajnokságon az Audi. Az R18 idei kiadása minden eddiginél erősebb és takarékosabb.
7 fotó