Az amerikai Ohio államban, Marysville városában fogják gyártani a jövő hónaptól a Honda második generációs sportautóját, a hibrid NSX-et. Nem meglévő üzemet alakítottak át erre a célra, hanem egy vadonatúj létesítményből szolgálja ki a teljes globális piacot a Honda. A jelentős mennyiségű alumíniumot tartalmazó térvázra épülő, több anyagból összeállított karosszériájú NSX teljes egészében itt, a Performance Manufacturing Centerben (PMC) készül majd, csupán a hatórás, kézi összeszerelés nyomán életre kelt, száraz karteres V6-os turbómotor érkezik házon kívülről.




A kész térvázat alapos szemrevételezéssel és műszeres méréssel ellenőrzik, mielőtt folytatódna a gyártás. A végső minőség-ellenőrzés a gyártóüzem közepén található üvegkalickában történik, így minden munkás megnézheti és véleményezheti az autót, illetve a saját munkáját. Az összeszerelés egyébként 14 órán át tart, a csavarokat kézzel helyezik fel a menetre, és vezeték nélküli adatátvitellel felszerelt nyomatékkulcsokkal húzzák meg, így az összeszerelés minden mozzanata naplózható. A fényezés sem mindennapi, 11 réteg alapozót, illetve festéket visznek fel. Átadás előtt 45 perces futómű-beállításnak vetik alá az autót. 
Honda NSX: csodakocsihoz csodagyár dukál
Ősszel érkeznek meg a Honda NSX első példányai Európába, de már áprilistól rendelhető a japánok második generációs hibrid szpersportkocsija.
9 fotó