Nemrég részt vettünk az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottságának nyílt ülésén, a téma ugyanis profilba vágott. A meghívott vállalatvezetők és a parlamenti képviselők “Az autóipar – mint húzóágazat – magyarországi helyzete, fejlesztési irányai” tárgyban tartottak rövid eladásokat illetve fejtették ki pártjuk álláspontját. A honatyák egyformán örvendenek az autógyári és beszállítói beruházásoknak és abban is konszenzusra jutottak, hogy be jó volna Kelet-Magyarországon is invesztíciókra ösztönözni a szektor szereplőit. Nahát!
Augusztusra van meg
A kevéssé váratlan megállapítások mellett megragadt bennünk Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt vezérigazgató-helyettesének prezentációja, aki 6-7 havi várakozási időt említett az új Suzuki Vitarára. Hallottuk, hogy jól indult a modell bevezetése, de ekkora sorállás eléggé szokatlan, ezért kicsit utánajártunk a témának.

Nem a 4×4-es, hanem az elöl hajtó modellek fogynak jól itthon, nyugaton az összkerekes is szépen hoz
Benzines motor, középső felszereltség
Jelenleg az elsőkerék-hajtású benzines modellre kell sokat várni, abból is a középső, GL+ felszereltségi szinttel szűk a keresztmetszet. Úgy látszik, Rácz Tamás kollégám pontosan ráérzett, hogy ez az autó nem a tesztelt 4×4-es, LED-es fényszóróval, távolságtartó tempomattal felszerelt csúcsmodellként, hanem a földközelibb, sokkal jutányosabb verzióban meggyőző. A magyar vásárlók által keresett Vitara 4,1 millió forintba kerül a kedvezményekkel.
Kérdésünkre a Suzuki belkereskedelmi szakembere megerősítette, hogy bár az S-Cross irántinál erősebb kereslettel kalkuláltak, ekkora igényre nem számított a gyár. “A rendelésállomány Európa-szerte mintegy duplája a tervezettnek, ezért Esztergomban elkezdődött a termelési kapacitások átcsoportosítása az egyes modellek között, a Vitara javára” – mondta.
Új vevőkört hozhat?
Egy nagy fővárosi márkakereskedés értékesítési vezetője azt mesélte, hogy a Vitarával “nagyobb arányban jelentek meg a beszámított autók között más márkák. A modell értékesítésekor a szokottnál nagyobb értékű autókat is beszámítunk” – tapasztalja az értékesítési vezető. Korábban az volt a helyzet, hogy a Mi autónkat a többi márkakereskedés potom pénzekért vette csak be, így a veszteségét csökkenteni kívánó ügyfél a Suzukinál ragadt és az újabb Suzukikat is kiugró arányban a régi ügyfelek vették.



