Hamarosan Magyarországra is megérkezik a Ford Mustang aktuális generációja. A vezérképviselet nem sok teret hagyott a szürkeimportőröknek a sportkupé árképzésével. Teljesítményéhez és kiállásához mérten a Mustang nagyon jó áron jelenhet meg hazánkban.

Két motor, kétféle karosszéria és kétféle sebességváltó kombinációjából jön ki a nyolcféle modell, amely az árlistán szerepel. Mindkét motor társítható kézi váltóval is, ami egyre ritkább a sportautók világában.

650 000 forinttal kevesebbe kerül a kézi váltós az automatikusnál. A gumiégetős Line Lock funkciót aktiválva rá kell lépni a fékre, amivel rögzülnek az első kerekek, aztán a kuplung felengedésekor gázt adva a féknyomás megmarad elöl, a hátsó kerekek szabadon füstölhetnek
Elvileg a gumifüstölést támogató Line Lock az összes GT-hez, tehát a V8-as Mustangokhoz alapfelszerelésként jár. A rendszer 15 másodpercig automatikusan fogja az első fékekkel az autót, ha aktiváltuk a menüben ezt a funkciót, közben a hátsó fékek kiiktatásával szabadon foroghatnak a kerekek a kiadós burnouthoz. Szakmai kötelességünknek érezzük alaposan kipróbálni ezt a szolgáltatást, ha egyszer megadatik vezetni az új Mustangot.
Fordot a Ford-boltból
Tavasztól a Mustang csak a Ford Store-okben lesz kapható, tehát néhány kiemelt márkakereskedésben, amelynek tulajdonosa hajlandó volt beruházni a jogosultság elnyerésébe. Varga Zsombor, a Ford-importőr kommunikációs igazgatója elmondta lapunknak, hogy hazánkban négy Ford Store létesül, várhatóan márciusra készülnek el. Egy lesz Szentendrén (Hovány), egy a Budaörsi úton (Petrányi), egy az M3 kivezetője mellett épül (Solymár) és várhatóan a Ford Ivanics is invesztál a menőbb, új szalonba. Később a kétséges fogadtatású Vignale-modellek is ezekben a központokban lesznek elérhetők.

1,3 millió Ft a 2+2 üléses kabrió felára, a V8-as motor 1 750 000 forinttal kerül többe a 2,3 EcoBoostnál
Olcsó lóerők
Kíváncsiságból utánanéztük, hogy ár/teljesítmény arányban hogy áll az új Mustang. Egyszerűen elosztottuk az adott autó listaárát a maximális teljesítménnyel és sokatmondó adatokat kaptunk. A táblázat értelmezéséhez jó tudni, hogy általában a belépőmodellek drágábban adnak egy lóerőt, mint a potensebb verziók.
| Típus | Ár, Ft | Teljesítmény | Egy LE ára, Ft |
|---|---|---|---|
| Ferrari F12 Berlinetta | 90 354 870 | 740 LE | 122 101 |
| Audi TT Coupé TDI | 11 483 720 | 184 LE | 62 412 |
| Opel Astra 1,4 | 5 120 000 | 100 LE | 51 200 |
| Suzuki Swift Sport | 5 117 000 | 136 LE | 37 625 |
| Ford Mustang 2,3 EcoBoost | 11 270 000 | 310 LE | 36 355 |
| Opel Astra 1,6 Turbo | 6 070 000 | 170 LE | 35 705 |
| Ford Mustang GT V8 | 13 020 000 | 435 LE | 29 931 |
| Dacia Logan 1,2 Ambiance | 2 220 000 | 75 LE | 29 600 |
A Mustang alapfelszereltsége gazdag, ahogy az amerikai kocsiktól megszokhattuk. A térdlégzsákon kívül a xenonos tompított és távfény, az elektromos ülésállítás valamint a bőrkárpitozás is széria. Az aktív zajkioltás csak a V8-ashoz jár, a négyhengereshez nem is rendelhető.





