Hamarosan Magyarországra is megérkezik a Ford Mustang aktuális generációja. A vezérképviselet nem sok teret hagyott a szürkeimportőröknek a sportkupé árképzésével. Teljesítményéhez és kiállásához mérten a Mustang nagyon jó áron jelenhet meg hazánkban.

Dacia-áron adják a lóerőket a Ford Mustanghoz 1
Két motor, kétféle karosszéria és kétféle sebességváltó kombinációjából jön ki a nyolcféle modell, amely az árlistán szerepel. Mindkét motor társítható kézi váltóval is, ami egyre ritkább a sportautók világában.

650 000 forinttal kevesebbe kerül a kézi váltós az automatikusnál. A gumiégetős Line Lock funkciót aktiválva rá kell lépni a fékre, amivel rögzülnek az első kerekek, aztán a kuplung felengedésekor gázt adva a féknyomás megmarad elöl, a hátsó kerekek szabadon füstölhetnek

650 000 forinttal kevesebbe kerül a kézi váltós az automatikusnál. A gumiégetős Line Lock funkciót aktiválva rá kell lépni a fékre, amivel rögzülnek az első kerekek, aztán a kuplung felengedésekor gázt adva a féknyomás megmarad elöl, a hátsó kerekek szabadon füstölhetnek

1,3 millió forint a nyitható tetős Mustang felára a Fastbackhez mérten, míg a V8-as motor ennél valamivel nagyobb tétel. Aki a négyhengeres turbó helyett a szívó nyolchengeres hangorkánjára vágyik, 1 750 000 forinttal többet hagy a kasszánál azonos felszereltség esetén. Arra a feltöltött négyhengeres is jó, hogy vastag fekete csíkokat rajzoljunk az útra, forgatónyomatéka 434 Nm.
 

Elvileg a gumifüstölést támogató Line Lock az összes GT-hez, tehát a V8-as Mustangokhoz alapfelszerelésként jár. A rendszer 15 másodpercig automatikusan fogja az első fékekkel az autót, ha aktiváltuk a menüben ezt a funkciót, közben a hátsó fékek kiiktatásával szabadon foroghatnak a kerekek a kiadós burnouthoz. Szakmai kötelességünknek érezzük alaposan kipróbálni ezt a szolgáltatást, ha egyszer megadatik vezetni az új Mustangot.

Fordot a Ford-boltból

Tavasztól a Mustang csak a Ford Store-okben lesz kapható, tehát néhány kiemelt márkakereskedésben, amelynek tulajdonosa hajlandó volt beruházni a jogosultság elnyerésébe. Varga Zsombor, a Ford-importőr kommunikációs igazgatója elmondta lapunknak, hogy hazánkban négy Ford Store létesül, várhatóan márciusra készülnek el. Egy lesz Szentendrén (Hovány), egy a Budaörsi úton (Petrányi), egy az M3 kivezetője mellett épül (Solymár) és várhatóan a Ford Ivanics is invesztál a menőbb, új szalonba. Később a kétséges fogadtatású Vignale-modellek is ezekben a központokban lesznek elérhetők.

1,3 millió Ft a 2+2 üléses kabrió felára, a V8-as motor 1 750 000 forinttal kerül többe a 2,3 EcoBoostnál

1,3 millió Ft a 2+2 üléses kabrió felára, a V8-as motor 1 750 000 forinttal kerül többe a 2,3 EcoBoostnál

A 11,3 és 15 millió forint közötti árakkal a Mustang korrekt távolságot tart a prémiumtermékektől. A BMW 435i 14 584 000, a Mercedes-Benz C 350 Coupé 15 393 620, a Jaguar F-Type Coupé 3,0 S/C 22 199 000 forintba kerül. A hátsókerekes sportautók közül a Toyota GT86 ára 9 640 000 Ft 200 lóerős, négyhengeres boxermotorral.

Olcsó lóerők

Kíváncsiságból utánanéztük, hogy ár/teljesítmény arányban hogy áll az új Mustang. Egyszerűen elosztottuk az adott autó listaárát a maximális teljesítménnyel és sokatmondó adatokat kaptunk. A táblázat értelmezéséhez jó tudni, hogy általában a belépőmodellek drágábban adnak egy lóerőt, mint a potensebb verziók.

Típus Ár, Ft Teljesítmény Egy LE ára, Ft
Ferrari F12 Berlinetta 90 354 870 740 LE 122 101
Audi TT Coupé TDI 11 483 720 184 LE 62 412
Opel Astra 1,4 5 120 000 100 LE 51 200
Suzuki Swift Sport 5 117 000 136 LE 37 625
Ford Mustang 2,3 EcoBoost 11 270 000 310 LE 36 355
Opel Astra 1,6 Turbo 6 070 000 170 LE 35 705
Ford Mustang GT V8 13 020 000 435 LE 29 931
Dacia Logan 1,2 Ambiance 2 220 000 75 LE 29 600

A Mustang alapfelszereltsége gazdag, ahogy az amerikai kocsiktól megszokhattuk.  A térdlégzsákon kívül a xenonos tompított és távfény, az elektromos ülésállítás valamint a bőrkárpitozás is széria. Az aktív zajkioltás csak a V8-ashoz jár, a négyhengereshez nem is rendelhető.
 

GT-nek hívják a V8-as verziót. A turbós négyhengeres 310, a szívó nyolchengeres 435 lóerős

GT-nek hívják a V8-as verziót. A turbós négyhengeres 310, a szívó nyolchengeres 435 lóerős

Érdekes extra 573 2000 forintért a Recaro sportülés, amelyhez azonban nincs ülésfűtés. A gyári könnyűfém felnik 19 collosak, a gumiméret elöl-hátul 255/40 R19 a turbóson. A V8-as vegyes (kétméretű) gumiszettel készül, hátsó gumija 275/40 R19-es.