Negyven centi: ennyivel rövidebb a Volkswagen Up (3540 mm) a márka következő legkisebb autójánál, a Polónál (3970 mm). Ekkora méretugrás még a nagyobb modellek között sem szokásos, ami indokolttá teheti egy 3,75 méter körüli, nyújtott tengelytávú Up bevezetését. 

De nem elképzelhetetlen, hogy valami egészen másról van itt szó: az Up helykihasználása ugyanis fényévekkel jobb a Polóénál. Tengelytávja csupán 36 mm-rel rövidebb, miközben több mint egy mázsával könnyebb, ráadásul egyliteres motorjaival takarékosabb is annál. Ha tehát megnöveli az Up tengelytávját, az így kapott autó minden szempontból felülmúlja eddigi nagy testvérét; egyedül az apró csomagtartóval lehetnek gondok. 
Elképzelhető volna tehát, hogy a nyújtott Up bevezetése egyben a Polo halálát is jelentené? 
Nem igazán. A jelenlegi Polo ötéves modell, akkor fiatalnak számító padlólemeze az MQB platform bevezetésével okafogyottá vált, utódja elméletileg erre a szuperrugalmas padlóra épül majd – ki van tehát taposva a modell stabil műszakiságú és költséghatékony jövője. 
Hamarosan Skoda és SEAT is készül majd belőle. A pozsonyi gyárban alacsonyabbak a munkaerőköltségek a németországinál, ami segít lenyomni az árát
Mindig fényezett az első lökhárító, egyes kiviteleken még a keréktárcsák is. Három és fél méteres hosszával, 1,65-ös szélességével és nem egész másfél méteres magasságával az Up (VW-s írásmóddal: up!) pontosan illeszkedik a mini kategóriába
Rekordtávolságra tolták egymástól az első, MacPherson és a hátsó, csatolt lengőkaros felfüggesztést (2,42 méterre) azért, hogy minél nagyobb lehessen közöttük az utastér. Körülbelül egy évig csak háromajtós készül belőle, de jövőre jön az ötajtós változat, 2013-ban pedig érkezik a tisztán elektromos hajtású modell
Nem új ötlet, de jól áll az Up-nak is: egyetlen üvegtábla az ötödik ajtó. Alul átláthatatlanra festették, nehogy avatatlan szemek bepillanthassanak a csomagtartóba
A földgázos változat csak 79 gramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe 100 kilométerenként. A többi nem ilyen barátságos a környezethez, a 75 lóerős benzinmotor például 108 grammal terheli a környezetet, ami azért még így sem tragikus, sőt!
22 fotó
Csak két utasnak alakítottak ki helyet hátul, ők viszont kényelmesen utazhatnak, feltéve, hogy nem sokkal termetesebbek az átlagnál. A háttámlák is kényelmesen dőlnek hátra, nem úgy, mint némelyik kisautóban, ahol a nagyobb csomagtartó miatt egészen meredek szögben állítják be őket

Csak két utasnak alakítottak ki helyet hátul, ők viszont kényelmesen utazhatnak, feltéve, hogy nem sokkal termetesebbek az átlagnál. A háttámlák is kényelmesen dőlnek hátra, nem úgy, mint némelyik kisautóban, ahol a nagyobb csomagtartó miatt egészen meredek szögben állítják be őket

De nem ez az egyetlen ok, amiért nem számolnánk a Polo nyugdíjazásával: a Volkswagen tájékoztatása szerint ugyanis a nyújtott Up verziót “nem Európába és nem is Kínába” szánják. Opcióként felmerülhet még Dél-Amerika, illetve a FÁK piacai, illetve egy másik márka a konszernen belül – a Škoda filozófiájába pont bele illene a nyújtott tengelytávú VW-variáns gondolata. Másfelől viszont… nem tudjuk.
(Képeinken a VW Up alapváltozata látható)