



A különbség abban rejlik, hogy míg az olaszok benzines blokkot használnak, a Volkswagené dízel lenne. A motor a VW hiper-szuper “egyliteres” autójából, az XL1-ből származik, amelynek gyártása limitált sorozatban jövőre megindul. Ott a prototípusokban 0,8 liter hengerűrtartalmú motort használtak, amely 48 LE teljesítménnyel és 120 Nm nyomatékkal rendelkezett.
Hackenberg azt is elárulta, hogy a kéthengeres motor nemcsak az up!-nak megfelelő, de mindegyik modellhez jó, amelyik az új “kis családi padlólemezre” épül. Ez ugyan egyelőre csak az up!, de a Brazíliában bemutatott Taigun tanulmányból készülő szabadidő-autó is erre a platformra készül. A kis terepes két év múlva kerülhet piacra, míg a kéthengeres up! már jövőre bemutatkozik.
Nem ez lesz a Volkswagen hengerszám-csökkentésnek egyetlen újdonsága, mivel a VW vezetője rámutatott, hogy az up!-ban már használt háromhengeres benzinmotor kompatibilis a cég új moduláris padlólemezével. Ebből következik, hogy várhatóan előbb-utóbb a hetes Golfban is megjelenik az egyliteres motor.
