Képzeljünk el hagyományos kisautót, amely az eredeti teljesítményének tíz-tzenkétszeresével bír. Valami ilyen súly/lóerő arányú sportkocsit akar megalkotni a francia Genty Automobile. Mert bár az olyan sportkocsik, mint Lamborghini Aventador, bővelkednek a teljesítményben, tömegük bőven 1,5 tonna feletti, sőt a Bugatti Veyron közel 1,9 tonna.
Ám ez az eddig ismeretlen Saint Yorre-i vállalat azt mondja, Akylon néven bemutatott sportkocsijuk mindössze 1100 kilót nyom. Vélhetően hagyományos fém használata nem szerepel a fejlesztők tervei között, sokkal inkább gondolkoznak alumínium, magnézium, titán és nem mellesleg olyan műanyagok, mint a karbon és kevlár használatán. Egyelőre csupán CAD-rajzokon létezik az autó, így bátran állíthatnak bármit.
A tervek szerint az Akylont 4,8 literes V8-as motorral szerelik. A duplaturbós motor teljesítményét 1000 lóerő felettinek ígérik, miközben a maximális nyomaték meghaladja az 1200 Nm-t. Így pedig a hátsókerék-hajtású autó képes lehet 2,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet. A végsebessége 354 km/óra, ami pusztán az adatokat látva eléggé visszafogott becslés, hiszen a gyengébb, de nehezebb Aventador hozza ezt, míg az 1001 lóerős Veyron 800 kilós többlettel is megfutja a 400-at.
Valószínűleg a hétfokozatú szekvenciális sebességváltó hangolásában keresendő a trükk, hiszen a Genty közlése szerint autójuk a 0-300-as sprinten jobb lesz a Veyronnál, illetve a céljuk, hogy az autó a leggyorsabb rendszámmal rendelkező gép legyen a Nordschleifén.
Állítólag jövő év őszére kész lesz az első működő prototípus, amely után évi 15 darab gyártását tervezik. Meglátjuk, hogy túl jut-e terveken a cég.




