A magyar válaszadók 75 százaléka szerint nők döntenek, amikor egészséget és szépséget szolgáló termékeket kell beszerezni, a ruházati cikkeknél 64, az élelmiszer vásárlásánál 53 százalék szavazott a nőkre. A magyar megkérdezettek közel kétharmada szerint a nők a legilletékesebbek a gyerekekről való gondoskodásban is a Nielsen piackutató vállalat felmérése alapján.
Autóvásárlásnál viszont a férfiak kimagasló hozzáértése mellett foglalt állást a kutatásban részt vevő magyarok 69 százaléka. Az Egyesült Államokban egészen más a nők és az autók kapcsolata, egy korábbi kutatás szerint Amerikában az újautó-vásárlók 45-50%-a nő, s a férfi vásárlók 80%-ának esetében is befolyással vannak azok döntésére.
Szintén a férfiakat tartja döntéshozónak a válaszadók 63 százaléka a szórakoztatóelektronikai készülékek, 51 százalék a személyes használatú elektronikus eszközök, a többi között iPod vagy mobiltelefon megvételekor.
Élelmiszervásárlásnál a magyar válaszadók 53 százaléka a nőket említi, döntéshozóként, 44 százalék szerint mindkét nemet egyformán, míg a férfiakra 3 százalék voksolt. A családi bank- és pénzügyekben összességében a megkérdezettek 59 százaléka, Magyarországon 60 százaléka mindkét nem képviselőit egyformán alkalmasnak tartja, hogy döntést hozzon.
A kutatás 2011 első felében készült 55 országban, több mint 28 ezer internethasználó megkérdezésével: a válaszadók 52 százaléka férfi, 48 százalék nő.





