Félidős ráncfelvarráson esett át a japán gyártó hármas típusa, és tényleg úgy néz ki, mint egy öregedő amerikai filmcsillag, akinek simára és feszesre pumpálták az arcát. Az emberekkel ellentétben ez a lemezeken igencsak jól mutat, tisztább, egységesebb külsőt kapott a New York-i Autószalonon bemutatott típus.
A forma frissülése mellett az igazi változások a lemezek alatt történtek. Elsőként a Mazda3-ban debütál élesben a japánok új környezetkímélő elgondolása a Skyactiv. Ennek lényege, hogy súlycsökkentéssel, aerodinamikai módosításokkal és a benzines motorok fejlesztésével szorítják vissza a károsanyag kibocsájtást, és fogyasztást hibridhajtás nélkül.
Első fecskeként az Egyesült Államok piacára a kétliteres verzió érkezik, 155 lóerővel ami 5%-os többletet jelent az elődhöz képest. A fejlődés kulcsát frissen fejlesztett befecskendező rendszer és a szokatlan kompressziós érték (12.0:1) jelenti. Az erő hatfokozatú kézi, vagy automataváltón keresztül jut az első kerekekhez, és bár a technikai boszorkánykonyha receptje még titkos, a fogyasztási adatokat tekintve meggyőző az új Mazda3.





