A leállósáv sem pihenésre, sem étkezésre, sem pakolászásra, sem a biológiai szükségletek kielégítésére nem használható – csak műszaki hibás vagy forgalom-ellenőrzést, útfenntartást, úttisztítást, műszaki mentést végző speciális jármű veheti igénybe. Mindezt az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a közlekedés szabályait rögzítő törvényben, a KRESZ-ben is szeretné minél hangsúlyosabban látni, így kezdeményezi a leállósáv nevének megváltoztatását. Szavazzon arról, hogy mi legyen az autópályák halálzónája, a leállósávnak nevezett aszfaltcsík új neve. Melyik név fejezi ki Ön szerint legjobban, hogy ezt a területet kizárólag műszaki hiba esetén lehet igénybe venni, és a meghibásodás – akár ideiglenes – elhárítása után azonnal távozni kell onnan?

1.Pechsáv
Mellette szól: Egyértelműen utal rá, hogy szerencsétlen helyzetben kényszerül ide az autós, márpedig a szerencsétlen helyzetből mindenki igyekszik a lehető leghamarabb kimenekülni. Nem sokkolja azonban a közlekedőt, nem sugallja, hogy itt tartózkodni egyenlő a halállal. Újszerű, könnyed, vicces – nem véletlenül használatos flamand nyelvterületen. A magyar beszédben a “pech” nem elcsépelt kifejezés, érdekesen és szemléletesen fejezi ki az ÁAK szándékának lényegét.
Ellene szól : Kevéssé valószínű, hogy “megugraná” a törvényi szövegben szerepléshez szükséges hivatalossági minimumot, annak ellenére, hogy a közbeszédben vélhetően gyorsan elterjedne.
2.Vészsáv
Mellette szól: Ez a név fejezi ki legjobban az ÁAK szándékát a törvénymódosítással. Nem véletlen, hogy a nemzetközi gyakorlatban messze a leginkább elterjedt elnevezése az autópályák halálzónájának. (Ezt használják többek között Ausztráliában, Dániában, Franciaországban, Olaszországban, Portugáliában és Svédországban.) Használatával a magyar autópályás (szak)zsargon jól illeszkedne külföldön is használt közlekedési nyelvezetbe. Egyértelműen és félreérthetetlenül közli, hogy mire való a leállósáv, és azt is kifejezi, hogy milyen esetekben nem lehet ott megállni és gyalogosan tartózkodni.
Ellene szól: Kevés ellene szóló érvet lehet találni, talán kissé körülményes kiejteni, illetve meglehetősen komor hangulatú.
3.Üzemi sáv
Mellette szól: Kifejezi, hogy itt csak az üzemben tartó tartózkodhat azzal a céllal, hogy az autópálya használói minél jobban felkészített úton közlekedhessenek. Nem sokkoló, de egyértelműen jelzi, hogy a szóban forgó terület nem a közlekedőké. Talán ez az elnevezés – egyben az ÁAK “hivatalos” verziója – kompatibilis a leginkább a magyar törvényalkotás nyelvezetével és a KRESZ-szel.
Ellene szól : A nagyközönség számára nem jelzi egyértelműen, hogy üzemzavar esetén igénybe lehet venni a zónát, sőt ilyen esetben kifejezetten törekedni kell rá, hogy a meghibásodott autó – mielőbb elhagyva a forgalmi sávokat – itt kössön ki. Közlekedésbiztonsági szempontból tehát nem egyértelmű a kifejezés: a karbantartók illetékességét kifejező jelentése túl hangsúlyos lehet.