



A Citroën Xsara WRC és a C4 WRC egyaránt háromszoros világbajnokok – ezzel az örökséggel indul most harcba az utód, a DS3 WRC, amely a hétszeres világbajnok Sebastien Loeb vezet. Tegnap új idény kezdődött új szabályokkal, a cél viszont változatlan, a bajnoki cím.
Az éppen zajló Svéd-ralival meg is kezdődött az idény, ez a futam azonban az egyetlen stabilan havas verseny a szezonban, hagyományosan északi terep, a skandináv pilóták szinte bevehetetlen bástyája. 1950 óta rendezik meg, s mindeddig csupán egyetlenegy nem északi versenyző tudta legyőzni a hazaiakat – Sébastien Loeb, 2004-ben, abban az évben, amikor először lett világbajnok.
Tegnap délelőtt a résztvevők a shakedowonon csiszoltak a beállításokon, majd este az első gyorsaságival kezdetét vette a Svéd-rali.
“Nem hiszem, hogy a svéd verseny eredményeiből magvas következtetéseket kellene majd levonnunk. A Rali-világbajnokság alapvetően murvás terepen zajlik, murván dől el tehát a bajnoki cím sorsa. Én magam a tesztek során mindig sokkal inkább otthon érzem magam murván, mint havon. Persze nem kell kilométerenként két másodpercet kapni a mezőnytől, de ez a verseny nem a szezon meghatározó futama, az biztos” – mondta Loeb a futam előtt, aki kitért az új autóra is:
“Úgy érzem, jól egymásra találtunk az új autóval. A tesztek során meglepett a motor teljesítménye és az autó általános kiegyensúlyozottsága, dacára annak, hogy kikerült belőle a központi differenciálmű. Az az érzésem, jó szezon elé nézünk, de persze az igazi összehasonlítást majd csak a versenyeredmények alapján tehetjük meg. “