A Tokiói Autószalonon mutatja be legújabb hibrid modelljét a Toyota. A Sai nem más, mint egy átfazonírozott Lexus HS250h. Új lökhárítók, lámpák, hűtőmaszk, motorháztető és csomagtérajtó került az autóra, de a toyotásítás során a hátsó ajtón is módosítottak. Belül egyszerűbb kivitelű műszerfal és olcsóbb anyagok jellemzik a Toyotát. A technika viszont változatlan.

Lexusként sportosabb volt
Nagyobb a Priusnál a Sain
Tágasabb, mint a Prius
Nem olyan fényűző, mint a Lexus HS
2,4-es benzines és villanymotor dolgozik össze
6 fotó
Lexusként sportosabb volt

Lexusként sportosabb volt

Lexusként sportosabb volt


Ugyanúgy 2,4 literes Attkinos körfolyamat szerint üzemelő benzinmotort társítottak elektromossal. Ezek erejét fokozatmentes automata sebességváltó viszi az első kerekekhez. A benzines 150 lóerőt és 187 Nm-t produkál, az elektromos teljesítménye 143 lóerő, nyomatéka 270 Nm. Ezek persze nem adódnak össze, hiszen eltérő fordulatszámok mellett dolgoznak, együttesen 190 lóerő a maximum.  

A hibridrendszer részeként nikkel-metál-hidrid akkumulátorok is van a járműben, amelyek energiával látja el a villanymotort. Fékezéskor ugyanide tárolódik az elektromossággá alakított mozgási energia.

A Priusnál nagyobb, de a Camry hibridnél kisebb modell forgalmazása decemberben indul Japánban, az európai bevezetéséről egyelőre nincs információnk.