Nincs egy éve, hogy bemutatkozott az új Hetes BMW. A bajor luxusautó kínálata azonban közel sem teljes, áprilisban megismertük a sportkocsikkal versenyre kelő V12-es csúcsmodellt, ősszel pedig további újdonságok érkeznek.

Amit korábban sejtettünk, most megerősítette a bajor gyártó, újra lesz 740d. Ebbe azonban nem az elődnél megismert V8-as dízel kerül, hanem egy soros hatos. A Hármas és Ötös modellekben már alkalmazott 3,0 literes motor a Hetesben még erősebb.

Hathengeres dupla turbós dízel
Már összkerékhajtással is
Látványosabb az M sport csomaggal
Nem gyorsabb csak mutatósabb
4 fotó
Látványosabb az M sport csomaggal

Látványosabb az M sport csomaggal

Látványosabb az M sport csomaggal


A duplaturbós erőforrás teljesítménye 306 lóerő nyomatéka 600 Nm. Ezzel a kocsi 6,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét az elektronika korlátozza 250 km/órára. Tudásához és méretéhez képest viszont igen szerény, 6,9 literes átlagfogyasztást ígér.

Ennél is nagyobb hír, hogy történetében először a legnagyobb BMW is elérhető lesz négykerék-hajtással. A lépés nem meglepő, hiszen a Mercedes és az Audi luxusautói jó ideje rendelhetők így.  Elsőként a 750i illetve annak nyújtott változata a 750Li kérhető az intelligens xDrive hajtással.

Normál helyzetben 40:60 arányban osztja el a rendszer a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ám ha a szenzorok észlelik, hogy valamelyik kerék esetleg kipörögne, még annak bekövetkezése előtt a másodperc tört része alatt megváltoztatja a rendszer a nyomatékelosztás arányát. Az xDrive a motor nyomatékát mindig arra a tengelyre irányítja, amelynek kerekei éppen a legjobban tapadnak.  

Hathengeres dupla turbós dízel

Hathengeres dupla turbós dízel

Hathengeres dupla turbós dízel


Eddig soha nem volt M-es változat a Hetes BMW-ből. Most sem lesz, az illúziót ugyanakkor  bármelyik motorváltozat mellé megadja gyár. Megrendelhető ugyanis az ún. M sport csomag.

Ennek részeként sportosabb lökhárítók kerülhetnek a kocsira, amelyet további krómdíszekkel, látványos kipufogóval és különleges 19 colos felnikkel is felruháznak. Ugyanakkor a vevők egyedi, ún karbon fekete metálfényezést és 20 colos kerekeket is választhatnak az M-es modellhez. A csomag részeként a karosszéria dőlését csökkentő Dynamic Drive aktív felfüggesztési rendszer sportosabb beállítást kap.

Az M sport az utasteret illetően sportülésekelk és M-es sportkormánnyal, különleges taposólemezzel igyekszik izgalmasabbá tenni a Hetest. A tetőkárpit ezekben a változatokban antracit színű és az átlagosnál több helyen találunk alumíniumdíszítést.

A BMW Hetes sorozat új variánsai ősztől készülnek.