Több mint két éve tudjuk, hogy Németországban dolgoznak a Melkus RS1000 keletnémet sportkocsi feltámasztásán. Mostanra megjelentek az első képek a végleges formatervről.
Ősszel a Frankfurti Autószalonon várhatóan már nemcsak rajzokat, de az igazi autót is meg lehet nézni. A Melkus RS2000 elődjéhez hasonlóan sirályszárnyszerű ajtókat kap, de az első fényszórók is emlékeztetnek az 1970-ben megjelent kocsira. Arányait tekintve igencsak hasonló a Lotus Exige/Elise modellekre, nem elképzelhetetlen, hogy a váz illetve a technika is onnan származik. Az biztos alumíniumvázra épül a Melkus hagyományos illetve szénszálas műanyagok felhasználásával készülő karosszériája.
Feltevésünket az is alátámasztja, hogy a cég elárulta, 1,8-as motor kerül a kocsiba, s azt az utasok mögött építik be – ahogy a brit sportkocsinál is. A vevők többféle teljesítmény közül választhatnak, az alapmodell várhatóan 150 lóerős lehet, de terveznek 200, illetve 300 lóerős GT-variánst is. Már a leggyengébb Melkus is igen sportos lesz, mivel a tömege 1000 kiló alatt marad. (Akárcsak az Exige-nél)
Az eredeti sportkocsi 1970-ben született Heinz Melkus autóversenyző ötletéből, a Ferrarikéhoz hasonló karosszériával és Wartburg-motorral készült. A hengerenkénti karburátoros blokk először 71 lóerőt, majd 1972-től, a módosítások után 100 lóerőt teljesített. Az autóból 101 darab készült összesen.
Egyelőre nem hoztak nyilvánosságra pontos árat, de úgy hírlik 15-20 milliót is elkérnek majd a modellekért.




