



Az amerikai, elsősorban az autóiparral és -piaccal foglalkozó CNW Market Research piackutató szerint az autók színe sokat elárulhat a tulajdonosok lelkivilágáról. A cég kutatása alaposan megvizsgálta a témát, és egészen meglepő eredményeket kaptak.
A világos, élénk, meleg színeket általában inkább a magabiztossághoz, életvidámsághoz társítanánk, ám a CNW szerint – legalábbis az autók terén, ez fordítva van: az ilyen színű járművek tulajdonosai az átlagosnál alacsonyabb önbecsüléssel, önbizalommal bírnak. A zöld és a sötétkék autókban ülők ezzel szemben az átlagosnál jobban hisznek önmagukban.
A CNW vizsgálata szerint a sötét tónusok kedvelői nyugodtabbak, stabilabb kedélyűek, míg a piros, sárga, vagy narancsszínű autókat választók szeszélyesebbek, hajlamosabbak a hirtelen kedélyváltozásokra.
Érdekes, hogy az autópiacon épp divatszínnek számító fehér a tulajdonosok lelkivilágáról semmi különöset nem árul el, az ilyen autók gazdái nem lógnak ki a sorból.
| Az autó színe |
A tulajdonos önértékelése |
| smaragdzöld | 5,5 százalékkal az átlagos felett |
| sötétkék | 3,2 százalékkal az átlagos felett |
| ezüst | 1,2 százalékkal az átlagos felett |
| fehér | átlagos |
| napsárga | 3,7 százalékkal az átlagos alatt |
| narancssárga | 4,1 százalékkal az átlagos alatt |
| világoskék | 5,5 százalékkal az átlagos alatt |
| citromsárga | 8,3 százalékkal az átlagos alatt |
| vörös | 8,8 százalékkal az átlagos alatt |
| fekete | 14,6 százalékkal az átlagos alatt |
| Az autó színe |
A tulajdonos kedélye |
| fekete, sötétkék, ezüst | stabil, kiegyensúlyozott |
| fehér, napsárga, világoskék | mérsékelt kedélyingadozások |
| narancssárga, vörös, citromsárga, smaragdzöld | erős kedélyváltozások |
