A Puget Pullway fantázianevű szerkezet használatától jelentős üzemanyag megtakarítást is várnak amellett, hogy öt és félezer halálos kimenetelű baleset is megelőzhető lenne Amerikaszerte, ha a jelenlegi autópályák középső sávjaiban hasonlók épülhetnének. Számítások szerint még akkor is 30 százalékkal kevesebb energiára volna szükség a rendszer által mozgatott autók szállításához, ha a szükséges elektromos áramot kőolaj felhasználásával állítanák elő.
Ahhoz, hogy a berendezés fogadni tudja az autókat, azok kismértékű átalakítására is szükség van, hiszen az utak fölé épített sínen függő karoknak valahogy csatlakozniuk kell az autók elejéhez. Innentől a vezetőnek más dolga sincs, mint megadni az úti célt, aztán pihenhetnek kedvükre.
A rendszer egyedül a fel-, illetve lehajtók környékén kíván némi tapasztalatot, de itt különféle érzékelők figyelik az autó mozgását. Ha a vezető a nagy semmit tevés közepette elaludt, esetleg meghalt, akkor a berendezés külön parkolóba irányítja a járművet, amíg a mentők megérkeznek.
Az egyenletes tempóban haladó járművekkel elkerülhetők lennének a forgalmi dugók is, de lássuk be, a találmány gyors elterjedésére nem látszik sok esély.
