



A magas és keskeny korábbi A2 egyterűs profilt mutatott, az új típust látványra is sportosabbra építi a gyár. A kocsi megvalósításához felhasználható a VW kisautó padlólemeze, amelyre az Ibiza, a Fabia és a Polo épül, illetve az előző Golf sok alkatrésze. A költségek kordában tartása érdekében felmerült, hogy az új modellt a Golf IV hátsó futóművével valósítsák meg, mert ez olcsóbb, mint a Golf V alapú autók független hátsó felfüggesztése.
Most úgy tudni, hogy a kocsi A1 néven lép majd piacra, várhatóan 2010-ben. Formáját 2007-re véglegesíthetik a designerek. Méretei alapján jóval nagyobb lesz a MINI-nél, hossza az Audi A3-hoz áll majd közelebb, de ára lényegesen alacsonyabb lesz. A zárt A1 bemutatása utáni évben debütálhat a kabrió változat.
Hivatalosan a gyár még nem közölt semmit a rebesgetett A1-ről, több más újdonság érkezését viszont már megerősítette. Biztosan számíthatunk a BMW X3 konkurenseként pozícionált Q5 szabadidőautó és az A5 kupé és kabrió megjelenésére.
