2003 őszén leplezték le a LamborghiniMurcielago R-GT-t, a GT sorozatok számára kifejlesztett versenyautót. Ám ez az autóa kisebb versenysorozatok illetve kategóriák számára nem alkalmas. A Ferrarinál az 575 M mellett létezik a 360 Modenából is versenyautó, sőt hamarosan az F430 -ból is elkészül a versenyváltozat. A Lamborghininél ellenben még nem nyúltak a Gallardohoz.
Emiatt kereste fel egy vevő a a német Reiter Engineeringet, akik készséggel elkészítették a Gallardo GT3-as változatát. Az autót az év eleje óta tervezik, majd szeptemberben kezdték meg az összeszerelést, a múlt héten pedig teljesítette első köreit is. Versenyezni azonban csak jövő tavasszal fog, akkora lesz teljesen ütőképes a modell.
Motorikusan változatlan az autó, egyelőre nem nyúltak az 500 lóerős V10-eshez. Sportlégszűrőket és sport kipufogórendszert kapcsoltak az erőforráshoz, amivel valamelyest azért nőtt a teljesítménye.
[bekkep]A csapat elsősorban az aerodinamikára és a futóműre koncentrált. Hatalmas szárny került a motorháztetőre és méretes diffúzor a lökhárító alá, amely jelentősen növeli a Gallardo kanyarsebességét. Az első spoiler sem kerülhette el az átalakítást, oldalt kinyitották, hogy javítsák a hűtők teljesítményét.
Előre is felszereltek egy állítható légterelőt, ami az első tengelyt stabilizálja. Kiszélesítették az első sárvédőket, ahol ezzel jut elég hely az OZ versenyfelniknek a karosszéria leültetése után is. A stabil útfogást a H&R rugóstagjai biztosítják.
Az utastérben is megtörténtek az átalakítások, eltávolították a felesleges extrákat, bekerült viszont a bukóketrec, a versenyülés és az új kormány. Nem csak a versenyzők örülhetnek a Gallardo GT3 Race-nek, mert a cég azt tervezi, hogy egy egyszerűbb utcai változatot is gyártanak.





