



Persze a masszív felépítés nem egyeztethető össze teljesen a kényelemmel, így a hátsó futóművet merevtengely és laprugók alkotják, akár a többi hasonló kategóriájú járműben. Két karosszéria változatban kapható a Navara: King Cab és Double Cab elnevezéssel.
A King Cab-ben hátul két lehajtható ülés, a Double Cab-ben egy rendes háromszemélyes üléssor található. Mindkét változatnál dönthetőek a hátsó ülések, valamint az első utasülést is le lehet dönteni.
A jármű hátsó részét a plató adja, ami a Nissan adatai szerint a kategória legtágasabb helyét kínálja az építőanyagnak vagy a sporteszközöknek. A platón a két kerékdob között 1130 milliméter a minimális távolság, a King Cab-é 1850, a Double Cab-é 1615 milliméter hosszú.
A szabadidős célú felhasználását nemcsak személyautós belseje és minősége teszi lehetővé, hanem a Navara orrában elhelyezett dízelmotor is. A 2.5 literes turbódízel tekintélyes 174 lóerőt tud, de ennél többre értékelhető a 403 newtonméteres nyomaték, ami már 2000-es fordulat mellett is elérhető.
Alaphelyzetben egy hatsebességes kézi váltó továbbítja a nyomatékot a kerekekhez, felárért ötsebességes automata is kérhető. Kapcsolható a négykerék-hajtás, ami alapesetben a hátsó tengelyt forgatja, bekapcsolva 50-50 százalékban osztja el a nyomatékot igazságosan. Végső esetben terepfokozat is kapcsolható, amihez hátsó differenciálzár “jár”, így már alig marad akadály a Navara előtt.
A King Cab 5,1 milliótól, a Double Cab valamivel 5,4 millió forint felett vásárolható meg alapfelszereltséggel. Mivel a Navara haszonjárműnek minősül ehhez még hozzáadódik az áfa értéke, regisztrációs adót viszont nem kell fizetnünk.
