Közösen fejleszt a dízelmotorokat a jövőben is a Ford és Peugeot-Citroën csoport (PSA). A Ford ezeket a modern dízelmotorokat a Mazda, a Volvo, a Jaguar és a Land Rover, míg a PSA csoport a Citroen és Peugeot márkáknál használják majd.

Még 1998-ben indították el a programot, aminek keretében azóta több mint négymillió korszerű dízelmotor került le a gyártósorról. Évi 200-200 ezer motor gyártását tervezik az angliai Dagenham-ben illetve a franciaországi Moselle-ben található Trémery üzemben egyaránt. Mindkét gyárban egyaránt 2.2 literes motorok készülnek majd.

Míg a strapabíró, tartós, haszongépjárművekbe szánt erőforrások az angol gyárból, addig a személyautókba kerülők a világ legnagyobb dízelmotorgyárának számító Trémery üzemből kerülnek majd ki.

Mindkét újonnan kifejlesztett, közös nyomócsöves dízel motor számos műszaki újdonsággal szolgál. Ezek közé tartozik a haszongépjárművek motorjainál alkalmazott megoldás, ami – folyamatosan a motor egész élettartama alatt – mindig a maximális hatékonyságnak megfelelően állítja be az erőforrást.

A teherautók számára készülő motorok 85 (250 Nm), 100 (250 Nm), 110 (285 Nm), 120 (320 Nm), és 130 ( 310 Nm) lóerős változatban készülnek majd. A személyautóknál a 2,2-es blokk 156 illetve 170 lóerős változatai szerepelnek majd, utóbbi maximális forgatónyomatéka 400 newtonméter lesz. Utóbbi készül majd sima, változógeometriájú és kettő párhuzamosan müködő turbóval is.

A közös fejlesztés eredménye az 1,6-os dízel erőforrás, ami hagyományos és változógeometriájú turbófeltöltővel is készül előbbi 90, utóbbi 109 lóerővel. Ezeket már mi is próbáltuk Peugeot, Volvo, Ford és Mazda járművekben is.