



[bekkep]Ellentétben a korábbival már nem 1,6-os, hanem 1,8 literes benzinmotor került az autóba, sőt egy turbóval is megtámogatták az erőforrást. A négyhengeres, hengerenként ötszelepes motor leggyengébb, azaz 150 lóerős változata került a Poloba. Ennek ellenére ez lett minden idők legerősebb széria Poloja.
A motor maximális forgatónyomatéka 220 newtonméter 1950 fordulat/percnél. Nem kell hozzá nagy fantázia, hogy belássuk Németországban már novembertől rendelhetők lesznek a 180-300 lóerős átalakítások a tuningolóknál.
8,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra a GTI, végsebessége 216 km/óra. Az autó rugalmasságára is megfelelő, negyedikben 80-ról 120 km/órára 7,5 másodperc alatt ér el.
[bekkep]Le sem tagadhatná a rokonságot a Golf és a Polo GTI, mert a már bevált elemekkel tették izgalmassá a kisautó sportváltozatát is. Elöl fekete fényezéssel kihangsúlyozták a hűtőnyílásokat, a hűtőmaszk pedig méhsejtmintás rácsot kapott, amit a Golfhoz hasonlóan kis piros kerettel határoltak.
A korábbi ezüst helyett most fekete házat kaptak az első fényszórók, így téve morcosabbá a Polo tekintetét. Hátul jóval kevesebb az árulkodó jel, hiszen a GTI feliraton kívül egy aprócska szárny és két krómozott kipufogóvég került az autóra. Újak még a fekete küszöbspoilerek is.
Összességében mutatós a jármű, hiszen a Golf GTI-éhez hasonló felniket szereltek a kocsira, ezek 16 colosak, rajtuk 205/45 R16-os gumik feszítenek. Mögöttük a féknyergek piros fényezést kaptak. A hagyományosnál keményebb lengéscsillapítókat kap a Polo GTI, és a karosszéria is 15 milliméterrel alacsonyabbra kerül.
Az utastérben a nagytestvérnél megismert retro, kockás üléshuzatot találjuk. A kormány és váltókar bőrborítást kap, amit piros cérnával varrnak. A pedálok alumínium, a középkonzol és a szellőző rostélyok titánszínű betéttel gazdagodtak.
