A hatvanas években a Shelby készített nyitott változatot is a GT500-ból, 355 lóerővel
12 fotó
Ahogy a világ többi részén, az USA-ban is csak egy dolgot szeretnek jobban az erős, gyors kocsiknál, azok kabrió változatát. Tavasszal leplezte le a Ford a megújult Mustang legerősebb változatát, a GT500 -at. Amely minden idők legerősebb utcai Mustang-ja lett. Az autót jövőre kezdik árusítani, jelenleg a 300 lóerős, 4,6 literes V8-as a csúcsváltozat.

[bekkep]Mivel a Mustnag kínálatában már szerepel a Cabriolet is, nem kellett túl nagy fantázia, hogy a tervezők összepárosítsák a GT500 motorját a nyitott karosszériával. Ahogy a zárt változatban, itt is a Ford GT-ből ismerős 5,4 literes, kompresszoros V8-as került a motortérbe.

Ennek teljesítménye -ahogy a gyár mondja- több mint 450 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 610 newtonméter. Mindössze 57 kilogrammal nehezebb a zárt karosszériás változatnál a Cabriolet, így a két modell gyorsulása is hasonló lehet. Körülbelül öt másodperc elég 100 km/óráig.

Miután ezt az autót nem az átlag amerikainak szánják, így automataváltót is hiába keresünk, helyette hatsebességes kézi váltót alkalmaznak. A felnik és a gumik is megegyeznek a GT500-éval, azaz a 19 colos tárcsákon 255/45-ös abroncsok vannak. Ezek mögött elöl 355, hátul 330 milliméteres féktárcsákat alkalmaznak.

[bekkep]Formailag elődeihez és a kupéhoz hasonlóan a egyedi spoilerek teszik igazi izomautóvá a GT500 Cabriolet-t. A négyüléses autó elektro-hidraulikus mozgatású vászontetőt kap.

Vélhetően a modell értékesítésénél felhasználják az autóépítő Caroll Shelby nevét, korábban ő készítette a Ford számára a Mustang erősebb változatait, az autó neve így valószínűleg Shelby Cobra GT500 Cabrio lesz.