9 fotó
Azok után, hogy a Dakaron a legjobb magyar eredményt megszerezve 18. lett, majd nyáron elsőként szerzett világkupa pontot is, a Palik László – Darázsi Gábor páros ezúttal már a dobogóra is felállhatott.

[bekkep]A Tereprali Világkupa ötödik futamán, a Fáraó Ralin végig remek tempót autózva, az abszolút második helyet szerezték meg. Ezzel az eredménnyel a Világkupa értékelés nyolcadik helyén állnak, megelőzve többek között a nyolcszoros Dakar-győztes Stephane Peterhanselt.

“Elképesztő öröm számunkra ez az eredmény. Amikor évekkel ezelőtt belevágtunk ebbe a sportágba, remélni se mertük, hogy egyszer eljön ez a pillanat. Nagyon jó érzés, hogy Magyarország számára, magyar privát csapatként értük el ezt a sikert.” – mondta Palik László a célban.

A Fáraó Rali mezőnye 6 nap alatt, összesen 2110 km-t tett meg. A 37 induló autóból mindössze 19 ért vissza a Szfinxhez. A statisztika a Dakaréhoz hasonló: verseny közben a fél mezőny kiesik.

[bekkep]A szintén Nissannal versenyző Kiss Sándor – Czeglédi Péter is jól teljesített, annak ellenére, hogy műszaki gondjaik voltak. De ahogy a többiek, így ők is a Dakarra való felkészülés jegyében teljesítették a versenyt.

Számukra a verseny már elején eldőlt, amikor a nagy hőségben túlmelegedett az üzemanyaguk és több mint egy órát álltak a sivatagban, arra várva, hogy továbbmehessenek. A továbbiakban jól teljesítettek és a verseny végére sikerült is visszaverekedniük magukat a nyolcadik helyre, ami egy világkupapontot ért.

“Sikerült, boldog vagyok. Az autónk dakarkész! Nagyon vártam már ezt a versenyt, és boldoggá tesz, hogy nem hiába küzdöttünk, fejlesztettünk, kísérleteztünk otthon négy hónapon át. A terepviszonyokra tehát 100%-ig alkalmas a versenygépünk. Idén harmadszor indultunk a Fáraó Ralin és jövünk jövőre is.” – értékelt Kiss.

[bekkep]Ennél is nehezebbre sikerült az Opel Fronterával induló Szalay Balázs -Tagai Róbert kettős versenye. Egyszer összeütköztek egy másik autóval, később orral belefúródtak a homokba, amikor még orvost hívtak a navigátorhoz. Az utolsó napon pedig csak egyszerűen nem akart beindulni az autó.

A szervizkamiont vezető Darázsi Zsolt egyszerűen oldotta meg a problémát: egy jókora kalapáccsal néhányat odavert a motornak, amely egy csapásra működni kezdett. A csapat a finisben kitűnően teljesített, az összetettben felzárkóztak a tizenegyedik helyre.

“Jó teszt volt ez a Dakar-rali előtt, az Opel kitűnően vizsgázott, még az extrém helyzetekben is – mondta a Fáraó Ralit 2002-ben megnyerő Szalay. Az elmúlt hat nap során jó néhány olyan pillanat volt, amikor egy petákot sem adtam volna azért, hogy egyáltalán célba érünk.” – mondta Szalay

 

Tereprali Világkupa – Fáraó Rali

A verseny végeredménye:

Autósok:

1. 201 Henrard Stephane – De Roissard Antonia VW BUGGY 21h45’09
2. 205 Palik László – Darázsi Gábor NISSAN 23h09’00 +01h23’51
3. 210 Andrej Ivanov – Vlagyimir Damjanenko NISSAN 23h25’56 +01h40’47

8. 203 KIS Sándor – Czeglédi Péter NISSAN 25h15’11 +03h30’02

11. 224 Szalay Balázs – Tagai Róbert OPEL 27h13’14 +05h28’05

Motorosok:

1. 3 Coma Marc KTM 21h54’39
2. 4 Casteu David KTM 22h00’18 +00h05’39
3. 5 De Gavardo Carlo KTM 22h01’33 +00h06’54