A verseny meglepetés ember a subarus Chris attkinson volt, aki több szakaszgyőzelmet begyűjtve szerezte meg a harmadik helyet
Jól mentek a Mitsubishik is, de a műszaki hibák miatt csak Rovanperä szerzett pontot
24 fotó
Meglepetéssel indult a Japán Rali, mert a Subaru fiatal pilótája, Chris Atkinson nemcsak a teszten volt a leggyorsabb, de pénteken két szakaszt megnyerve vezetett is. Az első nap folyamán aztán Petter Solberg átvette tőle a vezetést.

[bekkep]Solberg utolérhetetlen volt a rali nagy részében, de az utolsó nap során a norvég pilóta nekihajtott egy sziklának, ami kitörte a versenyautó jobb első felfüggesztését. Ez megfosztotta őt attól, hogy a japán győzelmet megszerezze.

Marcus Grönholm az egész versenyen kitartó volt, szombaton megelőzte Loeb-öt és felzárkózott Solberg mögé. Sébastien Loebnek nem kellett sietnie, egy dobogós hely ezúttal Vb-t ért. Grönholm folyamatosan nyomás alatt tartotta a végig vezető Petter Solberget, s napról napra javítva pozícióján, végül kitartásának eredményeként az övé lett az aranyérmes hely.

Mind a Peugeot, mind Grönholm a walesi futamon elhunyt csapattársuknak ajánlotta a győzelmet, de az összes csapat megemlékezett valamilyen módon a Beef-nek becézett Michael Park-ról. A Citroën és Subaru Park bukósisakját, a Ford a fotóját helyezte el autóin, a Skodánál egy felirat hirdette a navigátor emlékét.

[bekkep]Pályafutása 18. győzelmével Grönholm visszaverekedte magát az egyéni ponttábla második helyére. A másik Peugeot 307 WRC-vel versenyző Daniel Carlsson a nyolcadik helyen zárta a viadalt, így a Peugeot megerősítette ezüstérmes helyezését a konstruktőrök között. Ám ezúttal sem sikerült megelőznie a Citroënt, amely 22 pontra növelte előnyét, hiszen Loeb mellett Francois Duval is pontokat hozott.

Solberg kiesésével csapattársa, az ausztrál Chris Atkinson ralis pályafutása első dobogós helyezését szerezhette meg, eddigi legjobb teljesítményével. Loeb is előrébb lépett egyet, második helyével nem csak megőrizte a Citroën vezető pozícióját a konstruktőrök között, de megszerezte pályafutása második világbajnoki címét is.

[bekkep]2003-ban még csapatutasításnak engedve nem küzdött az egyéni Vb címért, tavaly viszont legyőzte ellenfeleit, idén pedig tönkreverte a mezőnyt. Eddig tizenhárom futamból nyolcat megnyert, kétszer dobogós volt, Mexikóban a negyedik pozíciót szerezte meg, csak egyszer nem szerzett pontot, Svédországban kiesett a versenyből.

Ismét három hetet kell várnia a rali rajongóknak a következő versenyre, az aszfaltos Korzika Rali október végén kerül megrendezésre (2005. október 21-23.).

 

Rali Világbajnokság – Japán Rali

A verseny végeredménye:

1. M. Grönholm Peugeot 307 WRC 3:25:32,0
2. S. Loeb Citroën Xsara WRC + 01:22,1
3. C. Atkinson Subaru Impreza WRC + 02:40,0
4. F. Duval Citroën Xsara WRC + 02:59,4
5. H. Rovanperä Mitsubishi Lancer WRC + 03:59,8
6. T. Gardemeister Ford Focus WRC + 04:32,3
7. R. Kresta Ford Focus WRC + 05:32,0
8. D. Carlsson Peugeot 307 WRC + 06:39,1
9. A. Warmbold Ford Focus WRC + 07:39,3
10. A. Schwarz Skoda Fabia WRC + 12:07,4

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1. S. Loeb 107 pont
2. M. Grönholm 71 pont
3. P. Solberg 65 pont
4. M. Märtin 53 pont
5. T. Gardemeister 50 pont
6. H. Rovanperä 31 pont
7. F. Duval 29 pont
8. R. Kresta 18 pont
9. M. Stohl 16 pont
10. C. Sainz 11 pont

Konstruktőrök:

1. Citroën 150 pont
2. Peugeot 128 pont
3. Ford 81 pont
4. Subaru 78 pont
5. Mitsubishi 58 pont
6. Skoda 12 pont

(Forrás: Amber PR)