Az S-osztályban mutatkozott be, de a CL-be is bekerül az éjjeli vezetést segítő infravörös rendszer
18-19 colos felnik egyedi spoilerek teszik felismerhetővé az AMG által nemesített S-osztályt
19 fotó
Már hazánkban is rendelhető a Mercedes zászlóshajója, az új S-osztály. Tavasszal a Genfi Autószalonon leleplezik a modell kupéváltozatát, a CL-t, hogy egy évvel az S-t követve a kereskedőkhöz kerülhessen.

[bekkep]Jelenleg két motorral kapható az S, egy 3,5 literes V6-os (272 LE) és egy 5,5 literes V8-as (388 LE) erőforrással. A 2006-os első negyedévében mutatkoznak be az S 320 CDI és az S 600 modellek.

A V6-os 3.0 literes turbódízel, 231 lóerős, maximális nyomatéka, 540 newtonméter, ami 1600-as fordulatszámtól rendelkezésünkre áll. A 600-as jelzés egy 5,5 literes, duplaturbós V12-es erőforrást rejt, amely 517 lóerőt, illetve 830 newtonméter nyomatékot tud. A motorok hétsebességes 7G-Tronic automata váltóhoz kapcsolódnak.

[bekkep]Áprilisban mutatkozik be az S 63 AMG, a gyári tuningműhely legújabb alkotása, de képekről már most megismerhetjük az autót.

Egy év múlva szeptemberben tovább bővül a kínálat, az S 320 CDI és az S 500 4Matic összkerék-hajtással is rendelhető lesz és bekerül a modellbe az E-osztályban debütáló, 314 lóerős 4,0 literes V8-as dízel is. Az S 420 CDI maximális nyomatéka 730 newtonméter lesz.

A harmadik generációs common-rail dízelmotor a legmodernebb technikát alkalmazza. Forgattyúsháza alumíniumból készült, a visszavezetett kipufogógázt hűtik az újrahasznosítás előtt, a pillangószelep elektronikus vezérlésű.

[bekkep]Várhatóan az új CL ezek közül csak a benzines motorokat kapja majd meg, ám küllemében és műszaki tekintetben is követi az S-osztályt. A luxuskupéban is a legújabb PRE-SAFE rendszer szerepel majd, ami a Brake Assist Plus szolgáltatással egészült ki.

Ennek lényege, hogy egy radar segítségével folyamatosan figyeli az autó előtt haladó járművet és vészhelyzetben maximális fékhatást biztosít, még akkor is, ha a vezető nem kellő erővel taposott a fékpedálra.

A PRE-SAFE utasvédelemi rendszer erőteljes fékezés, vagy pördülés veszélye esetén megfeszíti az öveket, levegőt pumpál a multikontúr ülések párnáiba, és felhúzza az ablakokat. Vészfékezés esetén folyamatosan, éles fénnyel villogó féklámpák figyelmeztetik a mögöttes forgalmat.

[bekkep]Bekerül a CL-be is a Distronic Plus elektronika, amivel az autó 0-200 km/órás sebesség között folyamatosan megfelelő távolságot tart az előző járműhöz képest. Ha kell, gyorsít, ha kell, állóra fékez. Akár dugóban is araszol az autó.

Lesz továbbá éjjellátó rendszer, amely két infavörös fényt kibocsátó fényszóróval kutat a sötétben. A láthatatlan tartományba eső fényből a forgalom semmit sem érzékel, a vezető látótávolságát viszont mintegy 150 méterrel megnöveli. A rendszer segítségével az úton lévő akadályokat egy kamera rögzíti és jeleníti meg a kijelzőn, mielőtt az még szabad szemmel látható lenne.