



[bekkep]Az “eddigi legerősebb dízel” nem üres szófordulat, a hírek szerint az autó valóban képes meglepetésekre. A 2.0 PD TDI motor hengerenként 4 szelepes, maximális teljesítménye 170 lóerő.
Forgatónyomatékáról a gyár még nem közölt adatokat, a csúcsérték – becslésünk szerint – 350 Nm körül alakul majd. A 140 lóerős dízelből továbbfejlesztett motorral a szériaközeli tanulmány 8,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 208 km/óra.
Ahogy egy ilyen autóhoz illik az FR 18 colos felniket kapott, a gumiméret a Leon Cupra R-en bevált 225/40 R18. Az ezüstszínű modell oldalán látható FR, azaz Formula Racing logo csak a tanulmányautón lesz megtalálható, a sorozatgyártásúakon nem. A kipufogórendszer 70 milliméteres polírozott csövekben végződik, a külső tükrök pedig krómborítású házban “fészkelnek”.
[bekkep]Belül sem mellőzték a sportosságot a tervezők, a bőrborítású sportülések még gyors kanyarokban is feszesen tartják az utasok testét. Hátulra is csak két sportülést szereltek, melyek az elsőkhöz hasonlóan hosszirányban is állíthatók.
FR logo díszíti a kormányt, a műszerfalat, az üléseket és a sebességváltókart. A széria Altea FR PD TDI piaci bevezetése csak 2006 elején várható.
Frankfurti újdonság lesz még az Alhambra is a 140 lóerős 2.0 PD TDI motorral. Az új motor a 130 lóerős, 1,9 literes dízelt váltja le az egyterűben. Reference, Sport illetve Stylance felszereltséggel is megrendelhető lesz.
