



[bekkep]Látványos, a konszerntárs Aston Martint idéző vonalvezetéssel álmodták meg a modellt, amely remekül álcázza négyajtós jellegét. Hiszen az Iosis valójában egy négyüléses, ötajtós autó.
A lámpákat és az egyes designelemeket leszámítva kifejezetten letisztult az Iosis kialakítása, ami nem véletlen, mert a gyár információi szerint a közeljövő Ford modelljeinek vonalai láthatók benne. A 20 colos felnik nagy valószínűséggel nincsenek ezek között.
Ahogy az RX-8-as Mazdánál, úgy itt sem találunk B-oszlopot és az ajtók is egymással szemben nyílnak, csak nem merőlegesen, hanem kissé felfelé a karosszéria síkjához képest.
Az ajtókat szénszálas anyagból készítették el, így méretük ellenére egyenként csak 30 kilogrammot nyomnak. Mozgatásukhoz azonban nincs szükség emberei erőre, mert elektromos motorok nyitják illetve zárják őket.
[bekkep]Hiányoznak a hagyományos lámpák és a visszapillantó tükrök is az Iosisról. Előbbiek helyén elöl és hátul is LED-es fényforrásokat találunk, míg utóbbiakat kamerákkal helyettesítik. Három kamerát helyeztek el az autón, egy-egy került a külső tükrök helyére, egy pedig az autó hátuljára.
A kamerák képeit a vezető előtt elhelyezett LCD monitoron lehet nyomon követni, ahol többek között a navigációs rendszer információi is megjelennek. A műszeregység két szélen kapott helyet a kilométeróra és a fordulatszámjelző, amelyek számozása 12 órától indul és egymással ellentétes oldalon, lefelé növekszenek.
Négy utasnak jut hely az Iosis belsejében, ahol gumit, bőrt, a búvárruháknál használt neoprént és alumíniumot alkalmaznak. Ahogy a korábbi Ford WRC-knél, közvetlenül a különleges formájú kormány mellé került a szekvenciális sebességváltó karja. Ennek tetejébe rejtették az indítógombot, melyet egy kis csappantyú felhajtásával érhetünk el.
[bekkep]Nincs szükség kulcsra sem az autóba való bejutáshoz, erre a célra egy memóriakártya szolgál, melyet a műszerfalon elhelyezett nyílásba kell helyezni. A kártya azonban nemcsak az ajtók nyitását-zárását illetve a motor indítását engedélyezi, hanem személyes beállításokat lehet rá menteni.
Elmenthetjük a hifi, a navigációs rendszer, a klíma illetve az autó egyéb beállításait. Ezeket egyébként a középkonzolon lévő érintőképernyőn lehet beállítani. A tető és az ajtók megvilágítására elektrolumineszcens fóliát alkalmaznak, amit az LCD monitorok háttérvilágításánál is használnak.
Biztonsági újításokat is magában hordoz a koncepcióautó, az átlagosnál magasabbra “emelték” a motorháztetőt, amely így jobban képes csillapítani a gyalogosgázolások sérüléseit. Ez a megoldás a jövőben az új Mondeóban jelenhet meg.
