

[bekkep]A vevőkör igényeinek megfelelően a korábbi modellek esetében sem a terepezőképesség volt a legfontosabb és az új modellnél is másra helyezték a hangsúlyt. A vezetési élmény és a teljesítmény mellett a jobb minőség és az új technológiák szélesebb körű alkalmazása volt a legfontosabb.
Mind a külső méreteit tekintve, mind az utasteret illetően nagyobb lesz az új RAV4 elődjéhez képest. S ahogy jelenleg, úgy a jövőben is lesz három és ötajtós karosszériaváltozat is.
Egyelőre az autó műszaki paramétereiről nem árult el semmit a gyár, ám az valószínűnek tűnik, hogy ez a modell is megkapja az új fejlesztésű, 2,2-es dízelmotorokat. Itt nem a legerősebb változat, hanem egy gyengébb 134 és az Avensisben is szereplő150 lóerős kaphat szerepet.
[bekkep]A hírek szerint azonban továbbra is a kínálat része marad a 2,0 D-4D motor is 116 lóerővel. A benzines kínálatot pedig a 2,0 literes VVT-i jelenti majd 150 lóerővel.
Frankfurtban mutatkozik be az új Yaris is, amelyet Japánban már forgalmaznak Vitz néven.
14 centivel nő az autó hosszúsága, amely így eléri a 3,75 métert. A modell szélessége 1,7 méter, ami néggyel bővebb, mint elődjéé. Magasságban csak 2 centivel lett nagyobb a Yaris, az új modell 152 centiméteres.
Nem csak az utastér lett kényelmesebb a növekedés miatt, de a csomagtartó mérete is gyarapodott. Immár 275 liternyi “raktér” várja a csomagokat, ami 69 literrel több, mint korábban.
Ami a technikát illteti, itt sem tudni biztosat, de valószínű, hogy az 1,0 literes, 71 lóerős és az 1,3 literes 87 lóerős változatok mutatkoznak be elsőként. Később jön az 1,5-ös, 110 lóerős modell majd az 1,4-es, 90 lóerős dízelváltozat. A TS-ben várhatóan a Celicából ismert 1,8-as 140 lóerős motor kap majd szerepet.
