7 centivel lejjebb engedhetők az első ülések a kényelmesebb ki-beszállás érdekében, ezt segítik oldalra fordulásukkal is
Zöld és piros LED-ek mutatják a sebességkorlátozóval beállítottnál kisebb és nagyobb sebességet
250 lóerős a részecskeszűrős, V6-os dízelmotor. A háromliteres motorból 550 (!) Nm nyomatékot facsartak ki
9 fotó
Frankfurtban a Renault megmutatja, mit is gondol szabadidőautó témában. Az Egeus egy az SUV-k felső kategóriájába pozícionált koncepcióautó, amely kupés és terepjárós jegyeket egyaránt visel.

Az Egeus nagyjából akkora, mint egy BMW X5, tehát a jól kifejlett aszfaltterepjárók közé tartozik. Hossza 470, szélessége 192, magassága 166 centiméter. A tengelytáv nagyon hosszú, 290 centiméter, az 1950 kilós önsúly kicsivel marad csak két tonna alatt.

Ránézésre az Egeus egy sportos terepkupé, amely a tanulmányautókon megszokott, de szériában ritkán látott ajtómegoldást kapott. Az első és a hátsó ajtók egymással szemben nyílnak, középső tetőoszlop nincs.

Külsejével az Egeus jól beleillik abba a sorba, amit a Renault a 2004-es Genfi Autószalonon a Wind nevű roadstertanulmánnyal megnyitott, majd tavaly nyáron a 280 lóerős Fluence sportkupéval folytatott.

A 22 colos kerekeket egy hosszában beépített, háromliteres turbódízel hajtja, amely 250 lóerős. Érdekes darab a kormány mögül kézzel is kapcsolható hétfokozatú váltó, de az összkerék-hajtás sem kutya, amely teljesen automatikusan osztja el a motor erejét az első és a hátsó kerekek között.

Négyen férnek el az utastérben, a koncepcióautó mindannyiuknak kényelmes, önálló ülést tartogat. A belső tér színösszeállítása a hangsúlyos kékkel a tengert idézi, a csodálatos víz alatti világot.

Ki- és beszálláskor az első ülések megkönnyítik a dolgunkat. Egyrészt kifordulnak oldalra, másrészt az ülés 7 centivel lejjebb süllyeszthető, hogy ne kelljen felkucorodni rájuk, hanem kényelmesen rögtön belehuppanjunk az ülésbe.

A csomagtérajtó felfelé nyílik, az alsó rész viszont lesüllyed a rámolás kényelmesebbé tételéhez. A csomagteret a motoros mozgatású padlóval újraoszthatjuk az igényeknek megfelelően.

A padló motorral mozgatható ki-be, a súlyos tárgyakat nem kell ki- és beemelni. Ezt szériaautók is tudják, például az E39-es BMW 5 Touring vagy a mostani kombi Mercedes-Benz E-osztály.

Aszfalton a kilométerórában zöld ledek jelzik a sebességkorlátozóval beállított tartományt, pirosak az ennél nagyobb sebességet. Terepre tévedve a kilométeróra visszajelzője figyelmezteti a vezetőt, ha az autó borulásveszélyes helyzetbe kerül.

A Michelin fejlesztette ki a tanulmányautó 22 colos, 275-800/ R560 méretű gumiit. A PAX-rendszerű, defekttűrő abroncsok neve Eden Weiss, pótkerékre nincs szükség. A lámpákat a Valeo tervezte, a fényszórókban a napfényhez hasonló fényt adó diódák világítanak. A fénykéve iránya és a fénymennyiség a kormányzáshoz igazodik.

A premier helyszíne a 2005-ös Frankfurti Autókiállítás lesz, a monstre autós seregszemlét szeptember közepén tartják a Majna-parti városban.