A 3,6 literes, V6-os motor 360 newtonméteres nyomatékát hatsebességes kézi és Triptronic váltó viszi a kerekekhez
A 3,6 literes, V6-os motor 360 newtonméteres nyomatékát hatsebességes kézi és Triptronic váltó viszi a kerekekhez
6 fotó
Európában egyre több autó szerepel jó eredménnyel a törésteszteken, ám a gyalogosvédelem terén még van mit javítaniuk az autógyártóknak. Erre az Euro NCAP tesztek kapcsán gyakran fel is hívják a figyelmet. Európában a gyalogosok védelmét szolgáló előírások egyre szigorodnak, aminek egy 2,2-2,4 tonnás szabadídőautó egyre nehezebben felel meg.

[bekkep]Ezért a Porsche mérnökei átalakították a Cayenne modellt, ami látványban jelentősen eltér elődjétől. Így jövő tavasszal bemutatkozhat a szabadídőautó második generációja. Ez új első fényszórókat kap, melyek vízszintesen nyújtottabbak lettek. Maradnak az első sárvédők fényforrásai, de mellettük az első lökhárítóban is alakítottak ki helyzetjelzőket.

A korábbi négyzetes ködfényszórók helyét új, kerek lámpatestek vették át. Hátul is átalakították a lámpatesteket, amelyek kisebbek lettek a korábbinál. A helyzetjelző és a féklámpa az izzók helyett ledeket használ fényforrásként.

A lökhárítókon is módosítottak az átalakítás kapcsán. Egyelőre nem egyértelmű, hogy milyen is lesz az új Cayenne orra, mert a képek tanulsága szerint Turbo-ra emlékeztető méretes légbeömlők játsszák majd a főszerepet. Ám ha tüzetesebben megvizsgáljuk a képeket, látszik, hogy egy borítás van a lökhárítón, és az adja az ismerős formát.

[bekkep]Hátul jóval mélyebbre nyúlik az ütköző, olyannyira, hogy teljesen eltakarja a kipufogódobot, így a krómozott kipufogóvégeket is körbe öleli. Korábban a tuningcégek alakították így át a széria Cayenneket.

Új motorral is bővül majd a német modell kínálata. A 250 lóerős 3,2-es V6-os helyett egy 3,6 literes V6-os kerül az autóba. A Passatban bemutatott új 280 lóerős alapmotorral a Cayenne várhatóan 8,7 másodperc alatt éri majd el kéziváltóval a 100 km/órát, legnagyobb sebessége pedig 220 km/óra lesz.