



A tavalyi első félévhez képest az 1572 jármű összességében 12 százalékos növekedést jelent. Kiemelkedő a személyautó és a nehéz tehergépjármű-értékesítések 21-21 százalékos növekedése.
Fontos újdonságok értékesítése kezdődik idén ősszel. Az utolsó negyedévben debütál hazánkban az új S-osztály és az E 280 CDI illetve az E 320 CDI kapható lesz összkerék-hajtással. A 4Matic hajtáslánc eddig a benzines modellek privilégiuma volt az E-osztályban.
Az új ML is sikeresen indult hazánkban, az idei évre tervezett készlet már mostanra elkelt, ami 76 autót jelent. Az új ML fogadtatása Nyugat-Európában is nagyon jó, néhány nappal a piaci bevezetést követően a gyár összesen 26 500 megrendelést vett fel.
Bár a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. a Mercedeseket értékesítő Pappas Csoport és a DaimlerChrysler konszern 50:50 százalékos tulajdoni arányú vegyes vállalata, a magyarországi importőrt 100 százalékban gyári leányvállalatként kezeli a konszern.
A DaimlerChrysler célja – a BMW-hez hasonlóan – gyári tulajdonban lévő importőrcégekre bízni a vezérképviseleti feladatokat. A minőségi szint emelése mellett ezzel saját kézben marad az importőri árrés is.
A hazai Mercedes-Benz hálózatban középtávon nem várható mennyiségi változás, a közelmúltban ugyanis az addigi 22 értékesítési pont közül csak 14-gyel kötött újra szerződést az importőr. A korábban importőri feladatokat ellátó MB-AUTO Magyarország Kft. az új vezérképviselet egyik márkakereskedőjeként működik tovább.
Márkaszervizből továbbra is 22 található hazánkban, ezek a vállalkozások közvetítőként segíthetik az értékesítést.
A közbeszerzési tendereken kevés babér terem a Mercedes-nek. A háromágú csillagos márka még akkor sem nyer, ha a kínált ár megegyezik vagy akár alacsonyabb a vetélytársakénál. Ennek fő oka Hans Georg Pechhacker, a cég vezérigazgatója szerint, hogy hazánkban a Mercedest jóval drágább autónak tartják valós áránál és a politikusok nem akarják egy látványosan drága autóval erősíteni kivívni a választók ellenszenvét.
