Megint Loeb!
A prológot Athénban egy stadionban tartották, a látvány önmagért beszél
Toni Gardemeister élete legjobbját nyújtotta Görögországban
Petter Solberg győzelmi esélyei már az első nap elszálltak
Ezúttal Xavi Pons volt Manfred Stohl csapattársa az OMV csapatban, aki 10. lett
22 fotó

Pénteken még úgy tűnt, hogy talán ezen a versenyen, le lehet győzni Sébastien Loeböt. Eddig ugyanis az sem hátráltatta a franciát, hogy rendre ő rajtolt elsőként, így neki kellett takarítani a pályákat. Most azonban nem tudott elszakadni az üldözőktől.

Petter Solberg nagyon akarta a győzelmet, de az ötödik szakaszon tönkrement az autójában a hajtás. Az egyik féltengely hibája miatt a csak “háromkerekes” Subaruval a következő szakaszokon három perc hátrányt gyűjtött be.

Helyette a privát pilóták villogtak, például tavalyi csapattársa Mikko Hirvonen, aki négy szakasz után vezette is a versenyt. De a nagyok is siettek, Toni Gardemeister (Ford), Carlos Sainz (Citroën) és Marcus Grönholm (Peugeot) autóztak az élen. Sainz ismét régi formáját csillogtatta, és ralis repertoárját egy újabb szakaszgyőzelemmel toldotta meg. A nap végére Grönholm örülhetett a leginkább, hiszen akkor ő állt a tabella élén.

No nem sokáig, mert szombaton az utolsó előtti gyorsaságin sebességváltó hibája miatt a negyedik helyre szorult a finn. Loeb-öt ez nem zavarta és ismét fantasztikusat autózva megint legyalázta a mezőnyt. Az immár tiszta pályákon az összes szakaszt megnyerve 1 perc 20 másodpercre távolodott az őt üldözőktől a nap végére.

Most először hallgatott az eszére Loeb és vasárnap már visszafogta magát, így a maradék öt szakaszból “csak” kettőt nyert meg, de így is több mint másfél percesre hizlalta előnyét. Ezzel megszerezte idén hatodik, sorozatban pedig ötödik futamgyőzelmét.

Toni Gardemeister és Carlos Sainz között zajló harc igen jó mulatságot nyújtott a nézőknek. Szombat-vasárnap igen csekély volt a különbség a két pilóta között, mígnem a spanyol pilóta később egy sebességváltómű meghibásodás miatt időt és a második helyét vesztette el. A második helyet így a meglepetésember, Toni Gardemeister szerezte meg, akinek ez volt pályafutása eddigi legjobb eredménye.

Guy Frequelin, a Citroën csaptfőnöke bizonyára nem bánta meg, megkérte a spanyol veteránt arra, hogy még egyszer induljon el a francia konstruktőr autójával. A Citroën ugyanis 5 pontnyi előnnyel átvette a konstruktőri ponttábla első helyét a Peugeot-tól.

A Peugeot és Marcus Grönholm biztosan nem örült annyira Carlos Sainz visszatérésének, hiszen kénytelen volt beérni a negyedik hellyel. Markko Märtinnak bár semmi problémája nem akadt a rali során, még mindig nem találta meg a megfelelő hangot 307 WRC-jével. Így az utolsó pontszerző, nyolcadik helyen zárta a megerőltető futamot.

Meg kell említeni Mikko Hirvonen teljesítményét, aki remekül autózott ezen a versenyen, és az ötödik helyen zárt. Ennél előrébb is végezhetett volna, de szombaton műszaki hibák lassították. A fiatal finn három szakaszon is a leggyorsabb volt.

Ahogyan az várható volt az Akropolisz Rali ezúttal is a szokásos számú kieső autót produkálta. Kresta, Warmbold és Henning Solberg (mindhárman Forddal) búcsút intett a görög versenynek, s mindhárom Skoda is hasonló sorsra jutott.

A következő világbajnoki ralira ismét három hetet kell várnunk. A mezőny elutazik a tengerentúlra, hogy az Argentin Ralin küzdjön meg egymással (2005. július 15-17.)

(Forrás: Amber PR)


 

Akropolisz Rali 2005

A verseny végeredménye:

1. S Loeb Citroën Xsara WRC 4:12:53,7
2. T Gardemeister Ford Focus WRC + 01:36,2
3. C Sainz Citroën Xsara WRC + 02:11,1
4. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 02:56,4
5. M Hirvonen Ford Focus WRC + 03:13,2
6. H Rovanperä Mitsubishi Lancer WRC + 03:44,4
7. G Galli Mitsubishi Lancer WRC + 05:19,6
8. M Märtin Peugeot 307 WRC + 05:37,5
9. P Solberg Subaru Impreza WRC + 06:03,0
10. X Pons Citroën Xsara WRC + 09:03,4

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1. S. Loeb 65 pont
2. P. Solberg 42 pont
3. T. Gardemeister 39 pont
M. Märtin 39 pont
5. M. Grönholm 37 pont
6. H. Rovanperä 16 pont
7. C. Sainz 11 pont
M. Stohl 11 pont
9. R. Kresta 10 pont
10. H. Solberg 9 pont

Konstruktőrök:

1. Citroën 84 pont
2. Peugeot 79 pont
3. Ford 57 pont
4. Subaru 47 pont
5. Mitsubishi 37 pont
6. Skoda 8 pont