


Egy bizottság fogja kiválasztani ki lehet az a húsz szerencsés, aki vehet a különleges járműből, amely egyébként 1,5 millió euróba kerül majd.
Az Ferrari Enzora hasonlító FXX nem kap műszaki engedélyt, nem is utcára tervezték, hanem versenypályára. Motorterében egy 6262 köbcentis V12-es erőforrás lapul, amely 8500-as fordulatszám mellett 800 lóerős teljesítményt ad. Az erőátvitelt a Ferrari Forma-1-es tapasztalatira építő szekvenciális váltóra bízták, amellyel 100 milliszekundum alatt lehet egy kapcsolást kivitelezni.
Az autó karosszériája is a versenyzést szolgálja, hiszen egyértelműen a nagyobb leszorítóerő és jobb hűtés eléréséért tervezték át az Enzo formáját. 40 százalékkal sikerült növelni a leszorítóerőt, és javult a fékek és a motor hűtése is. A fékeket és a hozzájuk tartozó hűtőrendszert a Brembo szállítja, a tárcsák kerámia-kompozit anyagból készülnek.
Ahogy a F1-es versenyautókra, az FXX-re is a Bridgestone szállítja a gumikat. A 19 colos abroncsok természetesen slick kivitelűek. Az igazi különlegesség az autóban a telemetria rendszer, amivel 39 járműdinamikai paraméter lehet mérni és rögzíteni.
Ezeket aztán a Ferrari technikusai elemzik, majd az eredményeket és tapasztalatokat megvitatják az ügyfelekkel és a többi gyári pilótával, így biztosítva a jármű folyamatos fejlesztését. Az ügyfelek a következő két évben több közös rendezvényen is részt vesznek, ahol nem csak vezetési tudásukat fejlesztik, de adatot gyűjtenek a további fejlesztésekhez.
Az autó különlegessége és kiemelkedő teljesítménye miatt minden vevő először egy vezetéstechnikai tréningen vesz részt Fioranoban, csak ez után szállítják le nekik az autókat az év végéig.
