Az új fejlesztésű 3,4 literes V8-as motor 480 lóerőt tud
Karbon felhasználásával készült az alváz, a karosszéria és a féktárcsák is
3 fotó
1998-ban a Porsche a GT1-el megnyerte a 24 órás Le Mans-i versenyt, azóta azonban távol maradtak a hosszú távú versenyektől. Azóta a Porsche Supercup-ban illetve GT versenyek N csoportjában láthatjuk a német gyár autóit versenyezni. Ezek azonban privát csapatoknál lévő autók.

Jövőre a Porsche új versenyautóval tér vissza az aszfaltra. A Penske Racing-gel közösen fejlesztett, LMP2-re (Le Mans Prototype 2) keresztelt modell az Amerikai Le Mans sorozatban versenyez majd.

A versenyautó prototípusa a Porsche Weissach-i tesztpályáján már megtette első köreit, de az igazi felkészülést az ALMS sorozat idei utolsó két versenye jelenti majd Atlantában és Laguna Secában. Ezeken ugyanis már szeretnének ott lenni az autóval.

A szabályoknak megfelelően a versenyautó tömege 750 kilogramm, ami a szénszálas térváznak és az arra felépített szénszálas erősítésű kevlár karosszériának köszönhető. A ruha alatt a Porsche újfejlesztésű 3,4 literes V8-as motorja dolgozik. A 90-fokos hengerszögű erőforrás 480 lóerőt teljesít.

A motor hengerenként négy szeleppel és egy-egy fojtószeleppel bír, az olajzást száraz karteres megoldás biztosítja. A hátsókerék-meghajtású versenyautó erőátvitelében kormányról kapcsolható hatsebességes szekvenciális sebességváltót és triplatárcsás versenykuplungot alkalmaznak.

Nem csak a gyorsulás lesz kitűnő autóban, hanem a Porschéhoz méltó lassulást is produkál. Ez nem is meglepő, hiszen elöl 380 milliméteres, hátul 355 milliméteres szénszálas féktárcsát alkalmaznak. A rendszerhez állítható fékerőelosztó is társul.