Az 1,4-es common-rail motor 88 lóerős lett, amivel a korábbi 13,8 helyett 11,9 alatt gyorsul a MINI D 100-ra
Továbbra is elegendő 4,8 liter gázolaj a dízel MINI-nek 100 kilométerenként
3 fotó
Mivel a BMW-nek jelenleg nincs kis hengerűrtartalmú dízelmotorja, így a MINI-hez a Toyotától vásárolt megfelelő erőforrást. Az 1,4 literes alumínium motor 75 lóerős teljesítménnyel került az autóba.

Miután a japán gyártó átdolgozta a motort, így annak teljesítménye megnőtt. Megújult a commo-rail befecskendezés, a motorvezérlés, a kipufogógáz visszavezetés, a turbó és a kipufogórendszer is. Ősztől ez az új blokk kerül a MINI-be is.

A 20 százalékos teljesítménynövekedésnek köszönhetően, immár 88 lóerő mozgatja a kocsit. A változó állású turbólapátozásnak köszönhetően a maximális nyomaték 190 newtonméter lett, 1800-3000 fordulatszám között.

Köszönhetően a nagyobb teljesítménynek a korábbi 13,8 másodperc helyett, immár 11,9 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/órára gyorsítani a ONE D. 10 km/órával 175 km/órára nőtt a dízel MINI végsebessége. Rugalmasság tekintetében is javult az autó, 80-120 km/h között hatodik sebességi fokozatban 11,9 másodperc telik el.

Mindezen menetdinamikai javulások ellenére nem nőtt a motor fogyasztása, továbbra is 4,8 liter száz kilométerenként, így az 50 literes üzemanyagtankkal képes 1000 kilométer megtételére is. Emellett az autó teljesíti az EU4-es emissziós normákat.